Hírek

2009.12.09. 03:29

Újragombolt kabát

Börgönd - Lapunk tegnap ott volt, amikor a közel két éve kiebrudalt Albatrosz Repülő Egyesület vezetője visszatért a régi területre, számba vette a veszteségeket és a lehetőségeket.

Tihanyi Tamás

Az indokok szerint azért kellett távozniuk, mert a fehérvári önkormányzat és a befektető Biggeorges nevű cég, illetve az őket gyakorlatilag képviselő Alba Airport Kft. között olyan szerződés született, hogy a területet tehermentesen kell átadni: azaz üresen, repülősök nélkül. (Pedig a péri vagy a pécsi repülőtér fejlesztése is úgy zajlott, hogy a munkások jótékony szimbiózisban éltek együtt a pályán a sportrepülőkkel.) Fehérváron ezt valamiért nem lehetett megvalósítani, ám az üzemeltetői szerződés megszüntetése, azaz az Albatrosz RE eltávolítása óta mégsem történt érdemi változás, vagy fejlesztés Börgöndön.

Hacsak azt nem tekintjük annak, hogy további vaselemeket loptak el, ázik az épületek teteje, gazda nélkül pedig omlik a vakolat... A befektető hozzáállása azonban megváltozni látszik, s ezt a legutóbbi napok történései jelzik a legjobban. Megállapodás született ugyanis az Albatrosz és a befektető képviselője között arról, hogy 2010-ig visszatérhet a sportrepülés a területre, majd a határidő lejártával újra tárgyalnak a folytatásról. Tehát úgy tűnik, a fejlesztés nem ellensége, partnere is lehet a nagy hagyományokkal bíró fehérvári repülésnek. De azt még korai lenne kijelenteni, hogy megoldódik az évek óta - most már kimondhatjuk: teljesen feleslegesen - húzódó vita. Ezért éltetik a repülősök azt a lehetőséget is, hogy a Csór felé vezető műút mellett alakítanának ki egy új repülőteret honvédségi, vagyonkezelői és városi jóváhagyással. Ma még két út van tehát, amely járható.

Az indokok szerint azért kellett távozniuk, mert a fehérvári önkormányzat és a befektető Biggeorges nevű cég, illetve az őket gyakorlatilag képviselő Alba Airport Kft. között olyan szerződés született, hogy a területet tehermentesen kell átadni: azaz üresen, repülősök nélkül. (Pedig a péri vagy a pécsi repülőtér fejlesztése is úgy zajlott, hogy a munkások jótékony szimbiózisban éltek együtt a pályán a sportrepülőkkel.) Fehérváron ezt valamiért nem lehetett megvalósítani, ám az üzemeltetői szerződés megszüntetése, azaz az Albatrosz RE eltávolítása óta mégsem történt érdemi változás, vagy fejlesztés Börgöndön.

Hacsak azt nem tekintjük annak, hogy további vaselemeket loptak el, ázik az épületek teteje, gazda nélkül pedig omlik a vakolat... A befektető hozzáállása azonban megváltozni látszik, s ezt a legutóbbi napok történései jelzik a legjobban. Megállapodás született ugyanis az Albatrosz és a befektető képviselője között arról, hogy 2010-ig visszatérhet a sportrepülés a területre, majd a határidő lejártával újra tárgyalnak a folytatásról. Tehát úgy tűnik, a fejlesztés nem ellensége, partnere is lehet a nagy hagyományokkal bíró fehérvári repülésnek. De azt még korai lenne kijelenteni, hogy megoldódik az évek óta - most már kimondhatjuk: teljesen feleslegesen - húzódó vita. Ezért éltetik a repülősök azt a lehetőséget is, hogy a Csór felé vezető műút mellett alakítanának ki egy új repülőteret honvédségi, vagyonkezelői és városi jóváhagyással. Ma még két út van tehát, amely járható.

Hacsak azt nem tekintjük annak, hogy további vaselemeket loptak el, ázik az épületek teteje, gazda nélkül pedig omlik a vakolat... A befektető hozzáállása azonban megváltozni látszik, s ezt a legutóbbi napok történései jelzik a legjobban. Megállapodás született ugyanis az Albatrosz és a befektető képviselője között arról, hogy 2010-ig visszatérhet a sportrepülés a területre, majd a határidő lejártával újra tárgyalnak a folytatásról. Tehát úgy tűnik, a fejlesztés nem ellensége, partnere is lehet a nagy hagyományokkal bíró fehérvári repülésnek. De azt még korai lenne kijelenteni, hogy megoldódik az évek óta - most már kimondhatjuk: teljesen feleslegesen - húzódó vita. Ezért éltetik a repülősök azt a lehetőséget is, hogy a Csór felé vezető műút mellett alakítanának ki egy új repülőteret honvédségi, vagyonkezelői és városi jóváhagyással. Ma még két út van tehát, amely járható.

Hacsak azt nem tekintjük annak, hogy további vaselemeket loptak el, ázik az épületek teteje, gazda nélkül pedig omlik a vakolat... A befektető hozzáállása azonban megváltozni látszik, s ezt a legutóbbi napok történései jelzik a legjobban. Megállapodás született ugyanis az Albatrosz és a befektető képviselője között arról, hogy 2010-ig visszatérhet a sportrepülés a területre, majd a határidő lejártával újra tárgyalnak a folytatásról. Tehát úgy tűnik, a fejlesztés nem ellensége, partnere is lehet a nagy hagyományokkal bíró fehérvári repülésnek. De azt még korai lenne kijelenteni, hogy megoldódik az évek óta - most már kimondhatjuk: teljesen feleslegesen - húzódó vita. Ezért éltetik a repülősök azt a lehetőséget is, hogy a Csór felé vezető műút mellett alakítanának ki egy új repülőteret honvédségi, vagyonkezelői és városi jóváhagyással. Ma még két út van tehát, amely járható.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!