Frissen Fejérből

2022.01.04. 12:15

Kígyózó sorban várakoznak az emberek a DVG Zrt. ügyfélszolgálata előtt Dunaújvárosban

Sokaknak okozott bosszúságot a DVG Zrt. által még decemberben kiküldött távhőszámlás összesítő.

Molnár Emese / duol.hu, Baráth Eszter

A decemberben kiküldött egyenleg-kimutatással sokan nem értenek egyet

Forrás: Laczkó Izabella / Dunaújvárosi Hírlap

Egyik olvasónk szólt nekünk arról, hogy rendkívül hosszú sor kígyózik a Vasmű úton lévő, egykori Tour­inform iroda előtt; ez most a DVG Zrt. egyik ügyfélszolgálati irodája, amit a távhő-szolgáltatási kérdésekben kereshetnek fel a fogyasztók. 

Az ünnepek utáni első munkanapon, hétfőn, körülbelül 11 óra körül érkeztünk mi is az iroda elé. A sor vége még mindig a Vasmű útra kanyarodott, sokan várakoztak arra, hogy bejussanak ügyeiket intézni. 

A sorban állás okáról érdeklődött társlapunk, a Dunaújvárosi Hírlap a várakozóktól, és többen is hangot adtak felháborodásuknak.

– Miért nem adta át a DVCSH az adatokat a DVG-nek? Miért rajtunk verik el a port? Ha még nem mondta ki a bíróság a végszót, akkor miért kell ilyen tortúrának kitenni minket? Reggel 8 óra óta itt állunk sorban – panaszolta nekünk egy hölgy. 

A felháborodás fő okát ezúttal sem az alapvető fogyasztói adatok megadása jelentette, hanem a DVG Zrt. által decemberben kiküldött egyenleg-kimutatás. Ezt erősítette meg lapunknak egy úr is, aki odalépett hozzánk. 

– Az összes olyan csekket elküldtem e-mailben mellékelve a DVG-nek, amelyeket a DVCSH-nak fizettem be. Választ erre azóta sem kaptam, most meg jött az egyenlegközlő, hogy tartozásom van – mondta az úr. 

A DVG Zrt. és az önkormányzat legutóbbi tájékoztatása szerint azoknak, akik november 26-ig bemutatták, igazolták a DVCSH-nak október 7-ig befizetett júliusi, augusztusi és szeptemberi távhőszámlájukat, azoknak jóváírják az összeget, hogy ne kelljen kétszer, illetve két helyre fizetnie a fogyasztónak (a november 26-a után érkezett igazolásokat már nem tudják elfogadni). Azt is írták, hogy az októberi és az azt követő időszak távhőszámlái esetében csak azután tudják elfogadni a DVCSH-nak történt befizetést, ha ezzel az összeggel elszámol a DVCSH a DVG-nek. 

– Felháborító ez az egész helyzet, és hogy a becsületes emberek isszák meg a levét. Szeptember óta minden hónapban be kell jönnöm az irodába, hogy egyeztessem a befizetéseimet, de egyszerűen nincs értelme: bemutattam a júliusi és az augusztusi DVCSH-s számláimat, októbertől pedig a DVG-nek fizetek. Ám azóta csak tartozásról küldött levelet a DVG. Hiába jövök be egyeztetni, nem történik semmi, megint sorban állunk a semmiért. Szeptember óta eltelt már három hónap, ennyi idő alatt azért csak el lehetett volna már könyvelni a jóváírást – panaszolta egy másik hölgy, aki ugyancsak reggel 8 óta várakozott az iroda előtt.

Méltatlannak tartja azt is, hogy rengeteg idős, mozgásában már korlátozott ember is arra kényszerült, hogy több órát ácsorogjon ezért. 

Volt egy hölgy, aki nem tudott több órát várni az ügyintézésre, ő volt az, aki telefonon jelezte nekünk a rendkívüli sorban állást. Elmondta, hogy ő már háromszor mutatta be a korábbi befizetéseit igazolásként a DVG-nek, amit azóta sem írtak jóvá neki, hiába próbált intézkedni az önkormányzat iránymutatása alapján, nem történt semmi. Joggal merül fel benne a kérdés, hogy mi lett akkor azokkal az információkkal, amiket már korábban megadott az ügyfélszolgálaton. 

Azt is hozzátette, hogy nem szeretne bántani senkit, de valamit tenni kellene a DVG-vel, esetleg segítséget adhatna a cégnek az önkormányzat azért, hogy gyorsabb legyen az ügyintézés, illetve, hogy ne kelljen órákig fagyoskodniuk az embereknek.

A DVG Zrt. tájékoztatása szerint viszont arra, hogy a feldolgozzák a mintegy 20 ezer fogyasztótól érkezett, DVCSH Kft. részére befizetett, július-szeptemberi időszakra vonatkozott számlát, időre van szükség, feldolgozás még nem teljes.

 

Frissítés:

A történtekkel kapcsolatban a DVCSH Kft. közleményt adott ki. Eszerint a DVG Zrt. által kiküldött levelek jelentős részében a DVCSH Kft. részére befizetett, az önkormányzati cég részére bemutatott befizetések nem szerepelnek, de sok esetben a DVG Zrt. részére teljesített számlák is tartozásként vannak feltüntetve. A cég emlékeztette a fogyasztók figyelmét egy novemberben kiadott tájékoztatásuk tartalmára, amelyben a DVG Zrt. számlázási módszereire és a kiadott számlákkal kapcsolatos szabálytalanságokra hívta fel a figyelmet.

A DVCSH Kft. közleményében így fogalmazták meg véleményüket a jelenlegi helyzettel kapcsolatban: A DVG Zrt. által kiküldött egyenlegközlők a bizonyítékai annak, hogy sajnos nem képesek nyomon követni a megfizetett összegeket és az egyenlegközlők alapján a befizetések ezek szerint elvesztek, vagy elveszhettek. A DVCSH Kft. továbbra is tartja azt az álláspontját, hogy az ügyben zajló peres eljárások lezárásáig cégük jogosult a távhőszolgáltatás díjára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában