Sport

2013.04.04. 15:14

Elkezdődik a rali országos bajnokság

A pénteki adminisztratív- és technikai átvétellel elkezdődik a ralisok idei bajnoksága Egerben. A futam egyben része a Közép-európai Zóna Kupának, így színvonalas lesz a viadal.

Matók János

A hosszúra nyúlt téli álom után szurkolók ezreit várják  a rendezők a 9. Eger-ralira, amellyel elkezdődik az idei bajnokság. De nem csak a rali I. és II. osztályú mezőny tagjai állnak rajthoz, a hétvégi versenyen a ralitúra és a Historic kategória képviselői is egyaránt elkezdik a maguk bajnoki sorozatát. És hogy még nagyobb izgalmakban legyen részünk, a ralisok versenye beszámít az FIA Közép-európai Zóna Kupába is, így ennek köszönhetően nagyon sok külföldi résztvevője lesz a futamnak, amely egyben a szlovák bajnokság első fordulója is.

És ami szintén örvendetes a rajongók szempontjából: ismét versenyezhetnek a régóta hiányolt WRC-k. Egerben konkrétan Kazár Miklós (Citroen), Jaroslav Melichárek (Citroen C4), Igor Drotár (Skoda Fabia), és Krózser Menyhért (Subaru Imprezza) áll rajthoz a szörnyeteggel, amíg Spitzmüller Csaba (Ford Focus), a 2008-as abszolút magyar bajnok, anyagi okok miatt végül lemondta a futamot.

A háttérben a Honda Civic Type R3, előtte a navigátor Szabó K. Tián (balra) és a pilóta Matók Ádám (Fotó: Tobak Team Hungary)

Ám rengeteg ütőképes gépben gyönyörködhetnek majd a nézők: a többi között Skoda Fabia és Ford Fiesta  S2000, Subaru Impreza R4,  Suzuki Swift S1600, Citroen C2R2 Max, aztán a Lada VFTS, nem beszélve a Mitsubishi Lancer Evo különböző géposztályairól.  A rali I. osztály és a Zóna Kupa mezőnyében összesen 83 páros szaggatja majd az aszfaltot. A verseny össztávja 375,35 kilométer, ebből a 10 gyorsasági szakasz hossza 140,80 km. Az átvételek után, pénteken 19.30-tól tartják a rajtceremóniát az egri Dobó téren, majd szombaton  4 gyorsaságit rendeznek. Ezek sorrendje, 1.: 15.03-tól Egerbakta - Sirok (8,7 km), 2.: 15.28-tól Terpes - Egerbakta (17,30 km), 3.: 17.51-től Terpes - Sirok (27,30 km), 4.: 19.50-től Terpes - Sirok (27,30 km).

Vasárnap, 5. gyors 13 órától: Szarvaskő - Egerbocs (6,8 km) 6.: 13.24-től Bátor - Terpes (16,3 km), 7.: 14.10-től Egerszólát - Egerszalók (7,0  km),   8.: 15.57-től Szarvaskő - Egerbocs (6,80 km), 9.: 16.15-től Bátor - Terpes (16,30 km), 10.: 17.01-től Egerszólát - Egerszalók (7,0 km). A cél és a djkiosztó szintén a Dobó téren lesz, 17.50-től.

A mezőny 5-ös kategóriájában áll rajthoz a tavaly a 8-as géposztályban újoncként bajnoki címet szerző fehérvári Matók Ádám, Szabó K. Tián (Honda Civic Type R3, Tobak Team Hungary) páros. Akik a sima mezei Hondáról váltottak át az erősebb gépre.

- Az R3-as 2 literes szívómotorral rendelkezik, 254 lóerő a teljesítménye, elöl 330 milliméteres versenyfékkel, és szekvenciális, hat fokozatú sebességváltója van. Nagyon gyors és nagy a fékteljesítménye. A végsebessége 187 km/óra, akkor, 8600-as fordulatszámnál az elektronika leszabályozza - ismertette a legfőbb tudnivalókat Ádám, a pilóta.  - Össze sem lehet hasonlítani a tavalyi autónkkal, ez sokkal fejlettebb, így a kigyorsításnál és a féktávnál jobban kell koncentrálni. Ám miután még keveset mentünk vele, ostobaság lenne olyan elvárást kitűzni magunk elé, hogy ha törik, ha szakad, azonnal nyerjünk. Izgalmas futam vár ránk, hiszen kategóriánkban Ollé Sasa, Varga Doki, Németh Szelep, és két lengyel pilóta is kemény ellenfél lesz. Persze, az év végén szeretnénk bajnokok lenni. További tervünk között szerepel, hogy a szezon közepétől a környező országokban is rajthoz álljunk az Európa-bajnoki futamokon.

Navigátora, a rutinos Tián sokszor versenyzett Egerben, 2011-ben kategóriagyőztes is volt akkori társával, de ahogy említette: "Legtöbbször halálközeli élményeim voltak a pokolian gyors, és sodrós pályák miatt. Nem véletlen, hogy itt van a legtöbb lassító. Ezzel a géppel most megyünk először, sok versenykilométer kell, és fejlesztés, hogy minden tökéletes legyen. Tudjuk, hogy mi a feladat, és azt is, hogy mi a megoldás, elkezdtünk egy utat, amin végig kell járnunk."

A csapat főnöke, Tobak Zoltán bízik a párosban, mint mondta, a pilóta megérett a váltásra, s biztos, hogy idén sem okoz majd csalódást.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!