Frissen Fejérből

2023.04.16. 07:00

Rabnak érzi magát falujában a nő, akit többször nem engedtek fel babakocsival a buszra

Hatalmas segítséget jelenthet a tömegközlekedés kínálta lehetőség sokaknak, akik egy szomszédos településről busszal tudnak eljutni – adott esetben – Székesfehérvárra. Előfordulhat azonban az is, hogy egy-egy utas nehézségekbe ütközik a közösségi közlekedéssel kapcsolatban. Így járt az a pátkai nő is, aki problémájával felkereste szerkesztőségünket.

Baráth Eszter

Illusztráció!

Fotó: Shutterstock

Nemrégiben egy pátkai nő fordult hozzánk segítségért, mert elmondása szerint nem kapott megfelelő szolgáltatást a Volánbusz Zrt.-től. A nő nemrégiben lett egy koraszülött gyermek gyámja, akinek egészségügyi állapota sajnos megköveteli a rendszeres orvosi kezeléseket és vizsgálatokat. – A kicsi nem tudja tartani magát, így az ölembe se tudom biztonságosan szállítani a buszon. Csak babakocsiban tud biztonságosan utazni – mesélte. Azonban, mint mondta, az utóbbi időben többször előfordult, hogy a busz vezetője egyszerűen a megállóban hagyta arra hivatkozva, hogy az utastérbe nem viheti fel a babakocsit. Elmondása szerint többször előfordult, hogy amikor már tudta, melyik járattal kell utazniuk ahhoz, hogy odaérjenek az orvoshoz, felhívta a Volánbusz ügyfélszolgálatát és kérte, hogy olyan buszt küldjenek, amin van hely a babakocsinak és fel tudja vinni. Segítséget azonban nem kapott. – Nem tehetem meg, hogy nem viszem kezelésre a gyermeket, viszont ezt csak busszal tudnám megoldani, mert egy autónk van, amivel a férjem dolgozni jár. Ő sem hagyhatja ott a munkát minden alkalommal, amikor orvoshoz kell menni. Úgy érzem, rab vagyok a saját falumban, mert nem tudok busszal kijutni innen – fogalmazott az elkeseredett asszony.

A problémával kapcsolatban természetesen felkerestük a Volánbusz Zrt.-t, válaszukban pedig úgy fogalmaztak, társaságuk számára kiemelten fontos, hogy a babakocsival közlekedők számára is biztosítsák a kulturált és akadálymentes utazást, ezért egyre több útvonalon közlekednek alacsonypadlós járművek. – A Volánbusz a 2018-ban indított jármű-fiatalítási programjában rendkívüli figyelmet fordít olyan járművek bevezetésére, amelyek alkalmasak az utastérben elhelyezett babakocsival történő utazásra. Azonban nem minden autóbusz utastere alkalmas arra, hogy a gyermekkocsi összecsukás nélkül, akár a benne lévő és bekötött gyermekkel együtt biztonságosan elhelyezhető legyen – fogalmazott válaszában a szolgáltató.

A régi típusú autóbuszok esetében a Volánbusz azt kéri a babakocsival közlekedő utasoktól, hogy a közlekedés és az utasok biztonságára való tekintettel a babakocsit összecsukva az autóbusz csomagtartójába helyeztessék el a gépjárművezetővel. A szolgáltató válaszában kérését a szűkös folyosókkal és a járatok változó telítettségével indokolja. – A leírtakra való tekintettel az utazni szándékozónak érdemes még az utazás előtt mérlegelnie, hogy kísérő nélkül, gyermekkocsival, kisgyermekkel, esetleg csomagokkal biztonságosan igénybe tudja-e venni a közösségi közlekedési eszközöket. A fel- és leszálláson túl ugyanis az utazás teljes időtartama alatt figyelni kell mind a gyermeket, mind pedig a csomagokat. A kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy a gyermekkocsival utazó utasok még az utazás előtt érdeklődjenek az érintett járatot végző autóbusz kialakításáról, a gyermekkocsi nyitott állapotban való szállításának lehetőségeiről és feltételeiről autóbusz-állomásaink telefonszámán – fogalmazott kérdésünkre a szolgáltató.

A babakocsi szállításának kérdésével a Volánbusz nyilvánosan közzétett üzletszabályzatában is foglalkoznak, amelyben így fogalmaznak:
„Gyermekkocsi (akár nyitott, akár összecsukott állapotában) csak akkor vihető kézipoggyászként az autóbusz utasterébe, ha ott úgy elhelyezhető, hogy az utasok autóbuszon belüli szükséges mozgását nem gátolja, elmozdulás ellen biztosítható és az utasok testi épségében, ruházatában, poggyászaikban, az autóbuszban és annak felszerelési tárgyaiban kárt vagy szennyeződést nem okozhat. A gyermekkocsit az autóbuszban elsősorban a kerekesszék szállítására kijelölt elhelyezni és elmozdulás ellen rögzíteni.”

A Volánbusz válasza alapján társaságuk minden körülmények között elvárja munkatársaitól a segítőkész, udvarias magatartást és az előírások szerinti munkavégzést.

Különösen fontosnak tartják, hogy az időseket, a gyermekeket, a mozgás- és látássérülteket, valamint a gyermekkocsival közlekedőket utazásuk teljes időtartama alatt fokozottan segítsék, erre pedig évente megismételt ismeretfelújító oktatásaikon is felhívják munkatársaik figyelmét.

Abban az esetben, ha valakinek problémája, kifogása adódik a Volánbusz szolgáltatásával, bejelentést tehet a társaság felé. Erre az [email protected] címen van lehetőség az utazás körülményeinek pontos megadásával, azaz a helyszín, az időpont, a járatszám és a rendszám megjelölésével.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában