2022.12.27. 11:48
A veszélyes fehérvári kereszteződés, ahol már több baleset is történt
A Budai út és a Lomnici utca kereszteződése nem éppen forgalombarát része Fehérvárnak.
Fotó: Hajdú Marianna / FMH
Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a kereszteződésben gyakoriak a balesetek. A forgalmat segíti ugyan a jelzőlámpás rendszer, de – mivel nincsen külön a városból kifelé tartó forgalom számára a Budai útról a Lomnici utca felé kanyarodó sáv kialakítva – hiába a zöld jelzés, a balra kanyarodás ettől még nem válik biztonságossá.
A problémás kereszteződés, talán csak idő kérdése, hogy tragédia helyszíne legyen. Mivel a Budai út a 7-es számú főút Székesfehérváron áthaladó része, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályán érdeklődtünk, mit lehet annak érdekében tenni, hogy biztonságosabbá váljon az érintett kereszteződés.
A Magyar Közút elsősorban az arra közlekedők figyelmét hívja fel a KRESZ szabályaira, mivel úgy tűnik, a lámpák összehangolása kihívást jelent.
"A Budai úton a Nagyszombati úttól egészen a Kadocsa útig a jelzőlámpák a Budai úti forgalomra vonatkozóan vonali összehangolással működnek, azt a körülményt figyelembe véve, hogy a forgalom nagysága és bizonyos csomópontok alárendelt irányú szabad jelzés igénye az összehangolást esetenként negatívan befolyásolja" – kaptuk a választ.
"A Budai út és Lomnici utca kereszteződésében éppen a főirányú forgalomnak a jelzőlámpák közötti összehangolt levezetése miatt a jelzőlámpa egyszerre ad szabad zöld jelzést a centrum felé és a városból kifelé haladóknak is. Mivel a kereszteződésben nincs balra kanyarodó sáv a Lomnici utcába fordulók számára, ezért az úgynevezett telezöldes irányítás, a KRESZ szabályai szerint kell közlekedni, vagyis elsőbbséget kell adni az egyenes irányból érkezőknek. Erre fehér alapú jelzőtábla is külön figyelmezteti a járművezetőket a kereszteződés előtt" – írta meg a Közút.
Ez világos, de hogyan kanyarodjon be bárki is az utcába, amikor a szemből érkező forgalom szűnni nem akar?
– A telezöldes irányítás átalakítása azzal járna, hogy az egyik főirány számára az említett összehangolás megszűnne vagy az átalakítás csak az összes Budai úti jelzőlámpa és azzal szoros kapcsolatban lévő Seregélyesi út–Kadocsa úti lámpák átprogramozásával lenne megvalósítható. Megoldásként felmerülhet egy balra kanyarodó sáv építése vagy a balra kanyarodás megtiltása, azonban ez már Székesfehérvár polgármesteri hivatalának hatáskörébe tartozik – válaszolták.
Kapcsolódó:
Frissen Fejérből
- Emberségből jeles - Kitüntetéssel ismerték el munkájukat
- Tűzoltók testközelből – bárki beléphet a Fejér megyei laktanyákba
- Megemlékezés Székesfehérvár török alóli visszavételének 336. évfordulóján
- Kizuhant a harmadik emeletről egy férfi Dunaújvárosban (videó)
- Beszélgessünk egy jót! – Domány Adél művészettörténész rendhagyó tárlatvezetése