Frissen Fejérből

2022.05.23. 14:38

Augusztus 1-jén léphet érvénybe az új menetrend Fehérváron

Lezárult az első nagy folyamata a 2022. évi buszhálózat-bővítésének és menetrend változásának. Erről sajtótájékoztató keretében számolt be Mészáros Attila alpolgármester a Hiemer-ház, Boross teremében.

Kecskés Zoltán

Mészáros Attila reméli, hogy az új menetrend mindenki tetszését elnyeri

Forrás: Nagy Norbert / FMH

A jelenlegi hálózat és menetrend alapjai 1976 óta működnek, kisebb változtatásokkal. Azonban az elmúlt közel fél évszázadban megváltozott a város szerkezete és a forgalom sűrűsége is, hiszen a külső városrészek népszerű lakóövezetté váltak – hangsúlyozta a tájékoztatón az alpolgármester. Hozzátette, miközben az autók száma sokszorosára nőtt, addig az autóbuszhasználók száma töredékére csökkent. Ezt szeretnék megfordítani a közösségi közlekedés átalakításával, valamint az új bérlet-struktúrával, hogy lehetőség szerint minél többen vegyék igénybe a tömegközlekedést. Az utóbbival kapcsolatban megjegyezte, hogy az eddigi számok igen biztatóak, ugyanis a 280 forintos diák bérlet január 1-jei bevezetése óta többszörösére nőtt az értékesítés.

– A covid előtti időszakban 2019-ben havi 4200 darabot adtunk el belőle, ez a járvány alatt leesett 2200-ra, majd januárban, amikor először lehetett igénybe venni már 8600-ra nőtt, márciusban pedig 9700 diákbérlet fogyott.

Az alpolgármester továbbá reményét fejezte ki abban a tekintetben is, hogy a május 26-ai közgyűlésen zöld utat kaphat a buszhálózat-bővítésének terve és akkor az új menetrend augusztus 1-jén életbe is léphet. Ezzel elősegítve a minél zökkenőmentesebb átállást még a nagy őszi roham előtt.

Mészáros Attila arról is tájékoztatta a sajtó megjelent képviselőit, hogy az alapvető cél egyértelműen az volt, hogy a lehető legtöbb embernek biztosítsanak alternatívát az autó használata mellett, hogy mindenki időben eljuthasson a munkahelyére, intézményekbe. Mint mondta, az elmúlt hetekben, hónapokban az összes nagy szolgáltatóval - ipari, egészségügyi –, valamint a különböző lakossági és önkormányzati fórumokon keresztül a fehérvári lakosokkal is egyeztettek. A javaslatokat pedig megfogadva beleépítették a tervekbe. A korábbi tapasztalatok alapján jelentős, évi mintegy plusz 400 ezer km teljesítménnyel megnövelt rendszerrel terveznek, a jelenlegi 46 helyett, 39 féle járat közül választhatnak majd a közösségi közlekedést használók. A városrészeket összekötő járatoknak köszönhetően csökken az átszállások száma is. A változások leginkább a vasútállomás decentrumát érinti, azaz a 30-as jelű autóbusz járatait – fogalmazott az alpolgármester.

Az székesfehérvári önkormányzat oldalán pedig részletesen is meg lehet és lehetett tekinteni a fehérvári autóbusz-hálózat bővítésének tervét, sőt, a hálózati térkép és útvonaltervező segítségével meg is tervezhették a lakosok az útvonalaikat. Mészáros Attila tájékoztatása szerint 2400 felhasználó, mintegy 5000 utazást tervezett az elmúlt hetekben. Emellett 317 polgár élt észrevételeivel az erre biztosított e-mail címen keresztül, valamint a megtartott 10 lakossági fórum is erre adott lehetőséget. Az alpolgármester sikeresnek nevezte az egyeztetéseket és reményei szerint, mindenki tetszését elnyerte, elnyeri, az augusztus 1-jén bevezetésre kerülő új menetrend, amikor is már az első elektromos autóbuszok is munkába állhatnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában