Frissen Fejérből

2021.06.16. 14:00

Korszerű közösségi közlekedés, tízmilliárdos fejlesztés Bicskén

Tízmilliárd forintos beruházással alakítják át a vonat- és autóbusz-közlekedés minőségét a kisvárosban, így a térségben. Megváltozik a nagyállomás környéke, az átszállás feltételei javulnak, bővítik a közlekedési szolgáltatásokat – ezt nevezik intermodális központnak.

Zsohár Melinda

Mosóczi László államtitkár szerint kiemelten fontos a vasúti és autóbuszos kínálat összehangolása

Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

A Budapest–Hegyeshalom vasútvonal Magyarország egyik legfrekventáltabb vonala, a Bicskei járásban még mindig rengetegen használják a mindennapi munkába járásra a közösségi közlekedést. Jellemzően autóbusszal érkeznek a bicskei vasútállomásra, ahol vonatra szállnak Budapest, illetve Tatabánya irányába, a legnagyobb foglalkoztatókhoz. Manapság sokan választják azt is, hogy autóval érkeznek otthonról, parkolnak, s vonattal utaznak tovább. A régi, lebontott épület formájához hasonlóan épül újjá a felvételi épületnek nevezett állomás is a következő ütemben. A kisállomásnak nevezett megálló, Bicske alsó kifejezetten a helyi lakosság megállója.

Mosóczi László államtitkár szerint kiemelten fontos a vasúti és autóbuszos kínálat összehangolása
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

A közösségi közlekedési szolgáltatások vonzerejének egyik fő tényezője a vasúti és autóbuszos kínálat összehangolása – mondta el Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a tegnapi tájékoztatáson. A kormány a környezetkímélő, energiahatékony vasutat részesíti előnyben a közlekedésfejlesztési források felhasználásában. A vasúti fejlesztések kiemelt célterülete a nagyvárosok vonzáskörzete, minél több elővárosi utast sikerül megnyerni a vasútnak, annál kevesebb lesz a dugó, csökken a települések forgalmi és zajterhelése, mérséklődik a levegőszennyezés – hang­súlyozta az államtitkár. Az első ütemben új összekötő út épül felüljáróval, meghosszabbítják a gyalogos-aluljárót. A közrakodó is kikerül a mostani helyéről, így annak teherforgalma sem terheli majd a város belterületét. Új buszmegállót, buszfordulót és tárolóhelyeket, taxiállomást, parkolókat alakítanak ki. Mindezt a közlekedés fenntartása mellett, amihez türelmet kérnek az utazóktól és a bicskeiektől.

Nyiszter Tamás, a MÁV beruházási vezérigazgató-helyettese és Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese további részletekről szóltak, a többi között helyi közlekedési adatokkal szolgáltak. Bicske és Bicske alsó utasforgalma meghaladja az évi 370 ezer főt, hetvenkilenc vonat közlekedik naponta. Napi 70 teher- és 400 személyvonat halad át ­Bicske állomásain is e vonalon, ezek nem állnak meg. Jövőre a nagy­állomásra egy, Bicske alsóra pedig két jegykiadó automata telepítését tervezik – mondta el Nyiszter Tamás vezérigazgató-helyettes. Bicske buszforgalma is kiemelkedően jelentős, munkanapokon 212, hétvégén 75 autóbuszjárat érinti három országos és hét regionális autóbuszvonalon a várost. Az éves utasszám 2,7 millió fő.

 

Levele felolvasását kérte Tessely Zoltán országgyűlési képviselő, a Pannónia Szíve és a Velencei-tó területfejleszté­séért felelős miniszterelnöki biztos, mivel a parlamenti szavazás miatt nem tudott megjelenni a bejelentésen. Bálint Istvánné, Bicske város polgármestere a lakosság nevében mondott köszönetet a minőségi változásért, s együttműködést, segítséget ígért a kivitelezőknek az önkormányzat részéről.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában