2015.07.21. 14:31
Több tudatosság kellene - Sokan abszolút tájékozatlan fogyasztóknak minősülnek
Dunaújváros – Még mindig roppant tájékozatlanok vagyunk a minket fogyasztóként megillető jogokról.
Meglepően alacsonynak mutatja a lakosság tudatosságát a fogyasztóvédelmet érintő kérdésekben az a fölmérés, amelyet Ütő Kristóf Benjámin, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársa ismertetett a Fehérvári Kézművesek Egyesülete által szervezett hétfői rendezvény egyik előadójaként. Az ezer fő megkérdezésével végzett felmérés szerint az emberek csaknem fele egyáltalán nem tájékozott a fogyasztóvédelmet érintő kérdésekben.
A lakosság 95 százaléka még soha nem fordult a hatósághoz, illetve annak valamely területi szervéhez. Kifogás leggyakrabban egyébként a termékek minőségét illetően fogalmazódik meg, aztán pedig az árfeltüntetéssel, illetve a megtévesztő tájékoztatással kapcsolatban elsősorban az élelmiszerek, a cipők, a ruházat és a háztartási gépek vonatkozásában. A szolgáltatások közül – a felmérés szerint – a vendéglátást, az internet-. illetve egyéb telekommunikációs szolgáltatókat éri a legtöbb kritika a fogyasztók részéről.
A válaszolók több mint felének véleménye szerint a vállalkozások, illetve a kereskedők tudatlanságából ered, hogy nem mindig megfelelő a fogyasztók tájékoztatása. Az előadó beszámolt arról is, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság – még az idén – minta webáruház létesítését tervezi.