Gazdaság

2015.07.21. 14:31

Több tudatosság kellene - Sokan abszolút tájékozatlan fogyasztóknak minősülnek

Dunaújváros – Még mindig roppant tájékozatlanok vagyunk a minket fogyasztóként megillető jogokról.

B. Kiss László

Meglepően alacsonynak mutatja a lakosság tudatosságát a fogyasztóvédelmet érintő kérdésekben az a fölmérés, amelyet Ütő Kristóf Benjámin, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársa ismertetett a Fehérvári Kézművesek Egyesülete által szervezett hétfői rendezvény egyik előadójaként. Az ezer fő megkérdezésével végzett felmérés szerint az emberek csaknem fele egyáltalán nem tájékozott a fogyasztóvédelmet érintő kérdésekben.

A lakosság 95 százaléka még soha nem fordult a hatósághoz, illetve annak valamely területi szervéhez. Kifogás leggyakrabban egyébként a termékek minőségét illetően fogalmazódik meg, aztán pedig az árfeltüntetéssel, illetve a megtévesztő tájékoztatással kapcsolatban elsősorban az élelmiszerek, a cipők, a ruházat és a háztartási gépek vonatkozásában. A szolgáltatások közül – a felmérés szerint – a vendéglátást, az internet-. illetve egyéb telekommunikációs szolgáltatókat éri a legtöbb kritika a fogyasztók részéről.

A válaszolók több mint felének véleménye szerint a vállalkozások, illetve a kereskedők tudatlanságából ered, hogy nem mindig megfelelő a fogyasztók tájékoztatása. Az előadó beszámolt arról is, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság – még az idén – minta webáruház létesítését tervezi.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!