Gazdaság

2013.04.02. 20:39

Sikeres a pénzügyi tanácsadás

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) az előző évben 7860 fogyasztói kérelmet, illetve további 47 350 ügyfélszolgálati megkeresést kezelt.

Klecska Ernő

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél tavaly összesen 107 felügyeleti fogyasztóvédelmi cél-, téma- vagy átfogó vizsgálat indult. Ezek nyomán a hatóság 219,15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, illetve két pénzügyi szolgáltatóval szemben indított közérdekű kereset esetében nyert pert a bíróságon.

A PSZÁF beszámolt arról: a 11 megyeszékhelyen sikeresen működő pénzügyi tanácsadó irodahálózat az elmúlt közel egy évben mintegy 6300 fogyasztói megkeresés ügyében járt el, a PSZÁF mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület pedig több mint 3500 fogyasztói kérelmet kezelt -  utóbbi viták jelentős százaléka megegyezéssel zárult.

A civil szervezetek képviselői a PSZÁF-fal közösen áttekintették és értékelték a devizahitelesek helyzetét, amely során a civil érdekképviseleti oldal egyetértett a követeléskezelési PSZÁF-ajánlás elveivel, ugyanakkor határozottan kérte az intézményi gyakorlatok hatékony vizsgálatát.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!