2013.04.02. 20:39
Sikeres a pénzügyi tanácsadás
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) az előző évben 7860 fogyasztói kérelmet, illetve további 47 350 ügyfélszolgálati megkeresést kezelt.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél tavaly összesen 107 felügyeleti fogyasztóvédelmi cél-, téma- vagy átfogó vizsgálat indult. Ezek nyomán a hatóság 219,15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, illetve két pénzügyi szolgáltatóval szemben indított közérdekű kereset esetében nyert pert a bíróságon.
A PSZÁF beszámolt arról: a 11 megyeszékhelyen sikeresen működő pénzügyi tanácsadó irodahálózat az elmúlt közel egy évben mintegy 6300 fogyasztói megkeresés ügyében járt el, a PSZÁF mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület pedig több mint 3500 fogyasztói kérelmet kezelt - utóbbi viták jelentős százaléka megegyezéssel zárult.
A civil szervezetek képviselői a PSZÁF-fal közösen áttekintették és értékelték a devizahitelesek helyzetét, amely során a civil érdekképviseleti oldal egyetértett a követeléskezelési PSZÁF-ajánlás elveivel, ugyanakkor határozottan kérte az intézményi gyakorlatok hatékony vizsgálatát.