Gazdaság

2007.04.19. 02:28

Sok autó ragad a szalonban

Székesfehérvár (ma) - Öt százalékkal csökkentek az újautó-eladások az év első negyedévében, a Suzuki 19 százalékot vesztett eladásaiból a tavalyi évhez képest, mégis piacvezető.

Miskei Anita

A tavalyi évhez hasonlóan az idén is kevesebb autót értékesítettek a márkakereskedők, mint a sikeresnek mondott 2004-es és 2005-ös évben. Tavaly már csökkent év vége felé pedig stagnált az eladási arány, idénre is a 2006-oshoz hasonló eredményt várnak. 2007-ben az első negyedévben a magyarországi autókereskedések 42 ezer 073 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 5,3 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki adta el az első negyedévben, összesen 7 ezer 762 járművet, ami 19 százalékos visszaesés 2006 azonos időszakához viszonyítva. A Suzuki piaci részesedése az első negyedéves adatok alapján 18,4 százalék, egy évvel korábban még 21,6 százalék volt. A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró-forgalmazó az Opel volt, 4 ezer 811 jármű értékesítésével, ami 6 százalékos növekedés 2006 első negyedévéhez képest. Az Opel piaci részesedése január-márciusban 11,4 százalék volt, egy évvel korábban 10,2 százalékot tett ki. A harmadik helyen a Ford végzett 4 ezer 003 eladott személygépkocsival és terepjáróval. Ez 4,8 százalékos visszaesés 2006 első negyedévéhez viszonyítva, a márka piaci részesedése a múlt évi bázisidőszakkal megegyezően 9,5 százalék. A negyedik az értékesítési rangsorban a Skoda. A márkából az idén az első negyedévben összesen 3 ezer 866 járművet adtak el, ez 5,2 százalékos csökkenés 2006 január-márciusához képest. A Skoda piaci részesedése ezzel az idén a 2006 első negyedéves 9,2 százalékon maradt. Az utóbbi évben látványos csökkenéssel magát észrevétető Renault helyzete cseppet sem javult, a korábbi évek harmadik legnépszerűbb autója, most 1 ezer 820 autóval csak a kilencedik, és a tavalyi év első három hónapjához képest is 26 százalékos az értékesített autóik számának visszaesése.

Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki adta el az első negyedévben, összesen 7 ezer 762 járművet, ami 19 százalékos visszaesés 2006 azonos időszakához viszonyítva. A Suzuki piaci részesedése az első negyedéves adatok alapján 18,4 százalék, egy évvel korábban még 21,6 százalék volt. A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró-forgalmazó az Opel volt, 4 ezer 811 jármű értékesítésével, ami 6 százalékos növekedés 2006 első negyedévéhez képest. Az Opel piaci részesedése január-márciusban 11,4 százalék volt, egy évvel korábban 10,2 százalékot tett ki. A harmadik helyen a Ford végzett 4 ezer 003 eladott személygépkocsival és terepjáróval. Ez 4,8 százalékos visszaesés 2006 első negyedévéhez viszonyítva, a márka piaci részesedése a múlt évi bázisidőszakkal megegyezően 9,5 százalék. A negyedik az értékesítési rangsorban a Skoda. A márkából az idén az első negyedévben összesen 3 ezer 866 járművet adtak el, ez 5,2 százalékos csökkenés 2006 január-márciusához képest. A Skoda piaci részesedése ezzel az idén a 2006 első negyedéves 9,2 százalékon maradt. Az utóbbi évben látványos csökkenéssel magát észrevétető Renault helyzete cseppet sem javult, a korábbi évek harmadik legnépszerűbb autója, most 1 ezer 820 autóval csak a kilencedik, és a tavalyi év első három hónapjához képest is 26 százalékos az értékesített autóik számának visszaesése.

Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki adta el az első negyedévben, összesen 7 ezer 762 járművet, ami 19 százalékos visszaesés 2006 azonos időszakához viszonyítva. A Suzuki piaci részesedése az első negyedéves adatok alapján 18,4 százalék, egy évvel korábban még 21,6 százalék volt. A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró-forgalmazó az Opel volt, 4 ezer 811 jármű értékesítésével, ami 6 százalékos növekedés 2006 első negyedévéhez képest. Az Opel piaci részesedése január-márciusban 11,4 százalék volt, egy évvel korábban 10,2 százalékot tett ki. A harmadik helyen a Ford végzett 4 ezer 003 eladott személygépkocsival és terepjáróval. Ez 4,8 százalékos visszaesés 2006 első negyedévéhez viszonyítva, a márka piaci részesedése a múlt évi bázisidőszakkal megegyezően 9,5 százalék. A negyedik az értékesítési rangsorban a Skoda. A márkából az idén az első negyedévben összesen 3 ezer 866 járművet adtak el, ez 5,2 százalékos csökkenés 2006 január-márciusához képest. A Skoda piaci részesedése ezzel az idén a 2006 első negyedéves 9,2 százalékon maradt. Az utóbbi évben látványos csökkenéssel magát észrevétető Renault helyzete cseppet sem javult, a korábbi évek harmadik legnépszerűbb autója, most 1 ezer 820 autóval csak a kilencedik, és a tavalyi év első három hónapjához képest is 26 százalékos az értékesített autóik számának visszaesése.

Ezek is érdekelhetik