a 8 órás diéta

2020.01.25. 08:00

Bármit ehet, a lényeg az időzítés

A reggeli és a vacsora között maximum nyolc óra telhet el.

Egy amerikai tanulmány kimutatta, hogy akik a nap folyamán 8 órás időintervallumban minden étkezésen túlestek, sikeresebben fogytak, mint azok, akik a táplálkozásaikat egy napon belül hosszabban „elhúzták”. Ez lett az alapja az úgynevezett 8 órás diétának. A lényege: a reggeli és a vacsora között maximum 8 óra telhet el. Ebben az időszakban akkor ehet, amikor kedve tartja – írja a Mindmegette.

Mire figyeljünk?

Folyadékot – vizet, zöld teát, édesítés nélküli limonádét – bármikor magához vehet, akár a 8 órás cikluson kívül is, viszont szilárd táplálékot csak azon belül! Az adott szakaszban sokféle élelmiszert fogyaszthat, de a sikeres fogyás érdekében érdemes szem előtt tartania, hogy a fehér lisztből készült termékek gyorsan megemelik a vércukorszintet, ám hamarosan újra jelentkezik az éhségérzet, így ezeket inkább cserélje le teljes kiőrlésűekre.

Így működik a hétköznapokban

Felkelés után fogyasszon el egy csésze zöld- vagy gyümölcsteát vagy kávét, és kezdje a napot egy kis mozgással, amely minimum 8 percig tartson. Utána pedig jöhet a reggeli. Ha 8-kor fogyasztja el, akkor a vacsora délután 4-re essen, ha 9-kor, akkor az utolsó étkezés időpontja legkésőbb délután 5 óra, és így tovább.

Annak érdekében, hogy tartani tudja a súlyát, elegendő, ha hetente beiktat három ilyen diétás napot. Ezeknek nem kell egymást követő napokra esnie, és a ciklust sem kell pontosan ugyanabban az időpontban elkezdenie. A legfőbb szempont az, hogy betartsa a 8 órás evési időszakot!

Mintanap

8 óra: Ébredés után fogyasszon el egy csésze teát, utána mozogjon minimum 8 percet, például sétáljon tempósan, kocogjon vagy ugrókötelezzen.

10.30: Reggelire fogyasszon el például egy teljes kiőrlésű zsömlét pulykamellsonkával vagy bogyós gyümölcsökből és zsírszegény tejből készült turmixot.

13.30: Ebédre válasszon például zöldséges rizst vagy tésztasalátát, esetleg zöldséglevest és teljes kiőrlésű pékáruból készült szendvicset.

16.30: Mivel a szervezet teljesítőképessége 16 és 21 óra között a legjobb, a késő délutáni és a kora esti órákban érdemes legalább 30 percet sportolni.

18.00: A nap utolsó főétkezéséhez kiváló választás lehet egy vegyes salát grillezett pulykamellcsíkokkal, vagy csirkemellfilé párolt zöldségkörettel.

18.30: Desszertként eszegessen 2-3 kocka magas kakaótartalmú étcsokoládét.

Ezek is érdekelhetik