On-line szervezik a sörözést is

FMH - A mai egyetemisták több mint fele rendszeresen olvas blogokat, egyharmaduk pedig a baráti sörözéseket is on-line üzenetküldőn szervezi meg.

feol.hu

A fiatalok kommunikációs szokásai jelentősen eltérnek az idősebb korosztályban megfigyelhető viselkedésmintáktól; elsősorban az online csatornákat használják informálódásra, önkifejezésre és kapcsolattartásra - derül ki a Pannon GSM Távközlési Zrt. djuice Digitális Kultúra Kutatásából.

A kutatás során megkérdezett egyetemisták több mint fele olvas blogokat, 9 százalékuk kommentálja is azokat. A nappali tagozatos hallgatók több mint 3 százaléka ír saját blogot, de igen népszerűek a mikroblogok is, ahol a „bejegyzések” nagyjából egy SMS-hosszúságúak. A legnépszerűbb webes mikroblogrendszernek, a Twitternek és hazai adaptációjának, a Turulcsiripnek körülbelül 2-3000 aktív magyar felhasználója van.
A távközlési cég kutatásából kiderül: az online játékok terén elsöprő a férfiuralom, meglepő viszont, hogy csupán az egyetemisták 61,9 százaléka olvas rendszeresen angol nyelvű oldalakat. Ezt követi a német nyelvű tartalom, mögötte kullog a francia és a spanyol.
A hallgatók több mint kétharmadának az internet a legfontosabb információforrás, a nyomtatott napilapokat csupán a fiatalok egytizede tartja fontosnak; a közösségi oldalak kifejezetten népszerűek, a megkérdezettek 80 százaléka aktív látogatója a Facebooknak, a myVIP-nek vagy az iWiW-nek. Az online videók még nagyobb népszerűségnek örvendenek: a kérdőívet kitöltők kétharmada rendszeresen visszatérő látogatója a YouTube-nak, az Indavideónak és társainak, s mindössze 8,53 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem szokott online videókat nézni. Az azonnali üzenetküldők a mindennapi kommunikáció elfogadott csatornájává váltak, a Microsoft Live Messenger vagy a Google Talk a mai fiatalok számára a telefonnal és az e-maillel egyenértékű médium.
A válaszadók felének 25-nél is több ember szerepel a kontaktlistáján, és mindössze kevesebb mint egytizedük állította, hogy egyáltalán nem használ hasonló programokat. Bár a telefon még mindig dominál a szociális kapcsolatok működtetésében, ma már minden harmadik egyetemista Messengeren, vagy más üzenetküldőn szervezi meg az esti bulizást. 
A djuice Digitális Kultúra kutatás a djuice Campus egyetemi díjcsomag bevezetése kapcsán készült 2008 novemberében. A kérdőíveket 1928 budapesti, győri és pécsi nappali tagozatos egyetemista töltötte ki személyesen.

MTI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!