Sport

2013.04.08. 15:05

Üldözőkből üldözötté váltak

A ralisok idei első bajnoki futamán, egyben a Közép-európai Zóna Kupa viadalon, a fehérvári Matók Ádám, Szabó K. Tián duó a magasabb géposztályban is megnyerte kategóriáját.

Matók János

Amikor a tavalyi bajnokságban, a 8-as kategóriában a Tobak Team Hungary színeiben versenyző Matók Ádám, Szabó K. Tián duó a meglehetősen "gyengécske" Honda Civic Type R volánja mögött megnyerte a bajnokságot, már akkor eldőlt, hogy 2013-ban átnyergelnek egy magasabb, és erősebb géposztályba. Így is történt, a csapat maradt a márkánál, s így egy Honda Civic Type R3-as autóval kezdték el a szezont.



Az első bajnoki futam az Eger-rali, egyben Közép-európai Zóna Kupa futam volt, s miután a szurkolóknak már nagyon hiányzott a benzingőz és a gépek hangjának mással össze nem hasonlítható hangja, tízezrek lepték el az Eger környékén rendezett gyorsasági szakaszokat. Már csak azért is, mert ismét élőben láthatták a WRC-ket, arról nem beszélve, hogy csak a rali I. osztályban és a Zóna Kupában, legnagyobb örömükre 83 autó - s ebben nem számoljuk be a rali II. osztály, és a Historic mezőny létszámát - rajtolt el a bajnoki nyitányon. Amelynek az abszolút győztese Kazár Miklós lett, aki egy Citroen WRC-vel végzett az első helyen, Herczig Norbert (Skoda Fabia S2000) előtt.

Matók Ádám (jobbra) és Szabó K. Tián az egri céldobogón ünnepel, miután kihirdették, hogy két kategóriában is ők voltak a legjobbak (Fotó: Soós Attila)

 

 

De visszatérve a fehérvári kettősre: Ádám és Tián több, mint 6 perces előnnyel nyerte meg az 5-ös géposztályt, és 7,7 másodperccel az elsőkerekes autók versenyét. tették mindezt ismét újoncként. Ami annyit jelent, hogy mindkét kategóriában begyűjtötték a maximális pontszámot, amíg az abszolút sorrendben, a külföldieket leszámítva a 19. helyen végeztek úgy, hogy nagyon sok baromi erős Mitsubishi Lancer Evo-t maguk mögé utasítottak. Az, hogy a kategóriát megnyerték, az egy dolog, ez várható is volt, de az elsőkerekeseknél aratott sikerük azt jelenti, hogy a tavalyi üldözőből, az idén már üldözötté váltak. Mert 2012-ben még ők csipkedték Ollé Sasa és Varga Doki Attila gyári S1600-os Suzuki Swifjét, de az idén ez már megfordulni látszik.

- Összegzés Egerről?

- Rettentően nehéz verseny volt, mert nem tudtunk úgy felkészülni, ahogy korábban. Későn lett kész az autónk, aztán a kaotikus időjárás hátráltatott minket - felelt a kérdésre Ádám, a bajnok pilóta.

- Ennek tudatában miként kezdték el a versenyt?

- Az első nap úgy voltam vele, nézzük meg, hol a helyünk a kategóriában. Aztán a nap végére riválisaink kiestek, így már csak a Hondára kellett koncentrálni.

- És a második napon?

- Nem voltunk sietésre kényszerítve, de mégis becsúszott egy hiba, hiszen beestünk az árokba. Úgyanis a pályán az ívek ki vannak gumizva, hogy ne lehessen levágni. Ám a hatodik gyorson a nézők, vélhetően a látvány miatt eltették a helyéről, s a felhordásnál megcsúsztunk, majd az árokban kötöttünk ki. Jópár másodpercet bent hagytunk, mire a szurkolók visszatettek az útra, közben az elsőkerekes harcban hátrányba kerültünk, így ismét sietnünk kellett, de ebből a szempontból ez végül is jó volt. Aztán behoztuk a lemaradásunkat, s végül megnyertük ezt is.


Fotók: Soós Attila, Udvardi Laca, Gyenes Nikolett

 

- Szűk egy hónap múlva Miskolc-rali. A teendők?

- Magunkra, a stílusunkra kell hangolni a Type R3-at, többször kell tesztelnünk még a futóművet. Elégedett vagyok a géppel, de szeretnénk teljesen belakni, és ennek érdekében nagyon sok versenykilométerre van még szükségünk. Meg kell ismernünk a gép határait, a képességeit, hogy semmi sem érjen váratlanul minket a futamokon.





Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!