Sport

2013.04.07. 19:44

Eger-rali: Matók Ádám és Szabó K. Tián győzelme az ob nyitányán

A fehérvári autósok a Közép-európai Zóna Kupa sorozatban is a legjobbak voltak.

Matók János

A 9. Eger-ralival elkezdődött az országos bajnokság. A 83 autóst felvonultató mezőnyben az abszolút győzelmet Kazár Miklós szerezte meg a Citroen WRC-vel. Az 5-ös géposztályban a tavaly 8-as kategóriában magyar bajnok fehérvári kettős, Matók Ádám és Szabó K. Tián (Tobak Team Hungary, Honda Civic Type R3) hatalmas fölénnyel végzett az első helyen, ráadásul a elsőkerekes autók versenyét is megnyerték. Az idén autót váltott a Matók Ádám, Szabó K. Tián duó, de a márka maradt: a tavalyi Honda Civic Type típusú gép helyett annak modernebb változatával, az R3-al kezdték el a szezont. Miután túl sok idejük nem volt a felkészülésre, a biztos célbaérés szerepelt a terveik között, de persze azt sem titkolták, hogy a lehető legjobb eredményt szeretnék elérni.

Eger-rali - Szabó K. Tián és Matók Ádám (Fotó: Soós Attila)

Sikerrel jártak, az 5-ös kategóriát több, mint 6 perces (!) előnnyel, amíg az elsőkerekes autók viadalában 7,7 másodperces előnnyel szerezték meg a győzelmet. Pedig kalandokban volt részük a két nap során.

Szombaton például egy fanatikus néző kiállt eléjük az úttestre, s miközben Ádámék 180 kilométeres tempóban haladtak. A néző a kinyújtott kezével végül elérte az ideális kanyarban haladó autó visszapillantó tükrét, amely ettól letörött. Azt nem tudni, hogy mi lett a szurkolóval, de a csapatnak a szervízben pótolnia kellett a hiányt.

Ám a szombat legnagyobb megpróbáltatása az éjszakai futam volt, amely nem tartozik Ádám kedvencei közé, hiszen úgymond "farkasvakság" nehezíti a vezetésben, de ezt a feladatot is megoldotta, s az első helyről várta a vasárnapi folytatást. Igaz, 10 másodperces büntetéssel, mert etapon (összekötő, s nem versenyútvonalon) rossz irányból közelítették meg a szervízparkot. Csak 300 métert tévedtek, ráadásul 8 autó szinte konvojban haladt együtt, de az illetékesek csak őket büntették. Igaz, az egyik nagy hazai riválisuk jogtalanul a kizárásukat szorgalmazta, de arra nem került sor.

Szintén szombat éjszakai történet, Ádámék tavalyi Hondájának a története, amelynek egy rali másodosztályban szereplő fiatal már a tulajdonosa: az éjszakai gyorson, miután áthaladt a célon, további gyors tempóban közelítette meg az onnan 300 méterre található beírót, ahol az időket a menetlevélre bejegyzik a versenybírók. A fiatal pilóta, Porkoláb hatalmas lendülettel ért oda, ahol az előtte érkező, s ott álló autó hátuljának ütközött kb 100 kilométer feletti sebességgel. Az ütközés nyomán többen megsérültek, két versenybírót súlyos sérülésekkel kellett kórházba szállítani.

Vasárnap már nem történt ilyen baleset, a gyorsasági szakaszok mellett álló nézők látványos versenyt láthattak. Igaz, néhányuk fegyelmezetlen volt, s hogy még több izgalom legyen, az egyik felhordásos helyen eltávolítottak egy nagy gumit, amely az úton volt, s az itiner ezt jelezte is. Így történt, hogy Ádámék lesodródtak az útról, s az árokba csúsztak. Jópár másodpercet "bespájzoltak", s ez már az elsőkerekes győzelmüket veszélyeztette, riválisuk, egy Citroenes autós át is vette pár másodperccel a vezetést. De csak ideiglenesen, mert a következő gyorson máris ledolgozták hátrányukat, majd visszavették a vezetést.

A célbaérkezés után a páros boldogan ölelkezett össze, bár annak olyan nagyon nem örültek, hogy az 5-ös kategóriában és az elsőkerekes autóknál legnagyobb riválisaik, Ollé Sasa és Varga Doki (egyaránt Suzuki Swift S1600) még szombaton kiestek a versenyből. Arra viszont nagyon büszkék, hogy az ellenfeleikkel szemben, maximális pontszámmal kezdték el az idei szezont.

Hétfőtől már a májusi Miskolc-ralira készülnek, mert elmondásuk szerint sok még a tennivalójuk az autóval. Ahogy Tián megfogalmazta: Egerben még csak 60-70 százalékkal mentek, s ezt tovább kell fokozni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!