Olvasó

2006.12.12. 03:29

Aminek nincs ára

Egy üzletben az eladónak mindig előzékenyen kellene viselkednie a vásárlóval. Különösen igaz ez, ha a bolt márkás, drága termékeket árul, és a vevő ...

Kovalcsik Katalin

Egy üzletben az eladónak mindig előzékenyen kellene viselkednie a vásárlóval. Különösen igaz ez, ha a bolt márkás, drága termékeket árul, és a vevő több tízezer forintot is otthagyhat. A mindennapokban sajnos sokszor ennek ellenkezője történik: vagyis a vásárló az eladó áldozatává válik. Akár a plaza egyik exkluzív fehérneműboltjában. Egy hölgy próbálni szeretett volna, ám a próbafülkék helyett véletlenül a szintén elfüggönyözött, raktárhoz vezető lyukba vitte be az aranyárú árut ( mellesleg nem volt kiírva, hogy ott nem szabad próbálni). Meg is kapta érte a magáét... Az egyik eladó ezt észlelve felháborodott, lenéző hangon tudatta a kedves vevővel, mekkora hibát vétett, és a hatalmas bűnt sugdolózva még kolléganőjével is közölte. Hogy mit tett a kissé megszégyenített vevő? Távozás előtt békésen közölte az eladóval: nyugodtan nézze meg a táskáját, majd vásárlás nélkül elhagyta az üzletet. Ezután valószínűleg tízszer meggondolja, betegye-e oda a lábát, és ajánlja-e a boltot. Ebből is látszik: a figyelmességet és a kedvességet nem pénzben mérik...

Ezek is érdekelhetik