Kultúra

2009.06.29. 02:29

Meseírók Erdélyben

Előpatak - Hét felső tagozatos fehérvári diák utazott Erdélybe, hogy részt vegyen a Cimbora-Kaláka táborban. Ők azok, akik a legeredményesebben szerepeltek a Gárdonyi Géza Művelődési Ház Tollpihe meseiíró pályázatán és az Óperenciás mesemondó versenyen.

Fejér Megyei Hírlap

A Cimbora-Kaláka táborban töltött napokról a meseírók és a mesemondók egy héten át naponta küldenek beszámolókat. Az alábbiakban az utazásról küldött tudósítást adjuk közre:

Kezdettől fogva örömmel töltött el bennünket, amikor az erdélyi utazásra gondoltunk. Végre eljött a várva várt nap, amikor felszálltunk arra a vonatra, amely közelebb juttatott célunkhoz. Mikor a Keleti pályaudvarra értünk, átszálltunk a brassói vonatra, mely hálókocsikkal rendelkezett. Utazásunk során megismerkedtünk a vonaton töltött éjszakák kellemetlenségeivel és a reggeli ébredés örömeivel. A zötykölődés, a zaj és a szűk hely szinte lehetetlenné tette az alvást. Utazásunk ennek ellenére jó hangulatban és mókázással telt el. Feltaláltuk magunkat, kártyáztunk, zenét hallgattunk és viccet meséltünk egymásnak. Virradatkor az ablakból néztük az erdélyi táj szépségét, mely csodálattal töltött el bennünket. Néhány óra múlva megérkeztünk Brassóba.

A táborig vezető úton sok érdekességgel találkoztunk, például, a házuk előtt kürtőskalácsot sütő árusokkal: a finomság illata elárasztotta a sepsiszentgyörgyi utcákat. Onnan kis kocsikázással táborunk helyszínére, Előpatakra értünk. Magas hegyek által körbevett völgyben kis faházak szolgálnak szálláshelyül. Most pedig izgatottan várjuk a többi táborlakó megérkezését, és a délutáni első közös programokat... Virradatkor az ablakból néztük az erdélyi táj szépségét