Hírek

2013.02.04. 16:00

Kátyúzás Fehérváron, fagypont alatt is

Székesfehérváron jelenleg is folyamatosan, két brigáddal dolgoznak az úthibák megszüntetésén. Több a kátyú, mint tavaly.

Házi Péter

Az elmúlt három hét időjárása a legrosszabb forgatókönyv szerint alakult a város úthibáinak, kátyúinak szempontjából. Mint ugyanis Timár Tibor, a Városgondnokság útellenőrzési vezetője lapunk kérdésére elmondta, a régi, nem kellően vízzáró burkolatú utak nagy ellensége a  fagyás-felengedés-fagyás hosszan tartó folyamata. Az elmúlt hetekben pedig bőven volt hó, majd jelentős olvadás, végül ismét fagyás. Ilyenkor a mozaikosra töredezett aszfalt alá beszivárgó víz  a fagyást követően még inkább fellazítja az aszfaltot, s innen már csak egy lépés, hogy az érkező autó kereke kimozdítsa a helyéről az aszfaltdarabot.

Fotók: Nagy Norbert

- Habár a laikus úgy gondolja, hogy a kátyúk eltüntetése csak a mínuszok elmúltával kezdődik, a valóságban ez nem így van, jelenleg is folyamatosan, két brigáddal dolgozunk az úthibák megszüntetésén. Nulla fok alatt az úgynevezett zsákos aszfaltot használjuk, aminek magas a bitumentartalma, hidegben is jól tapad, ám tartósság tekintetében messze elmarad az újrahasznosított, vagy a keverőtelepről származó társaihoz képest - összegzett a munkák vezetője.

Tímár Tibor munkaidejéből jelentős idő megy arra, hogy bejárja a várost, különösen a már általa is ismert problémás utakat, mint a Mártírok útja, vagy a Ligetsor. Mostanában sajnos a Budai út állapota sem az igazi, így itt is egyre gyakrabban szükség van a beavatkozásra.

- Tapasztalataim szerint, éppen az elmúlt hetek már említett, kedvezőtlen időjárása miatt is a tavalyinál némileg több a kátyú az utakon. Ha tartósan plusz öt fok fölé emelkedne a hőmérséklet, akkor már az újrahasznosított aszfalttal tudnánk dolgozni, bár az időjárás-előrejelzések szerint erre egy ideig még nem lesz lehetőségünk - tette hozzá Tímár Tibor, aki elmondta, nem csak a kátyúkat, hanem az útsüllyedéseket és egyéb úthibákat  is regisztrálják, ezek kijavításának tavasszal állnak neki.

Ha már a prioritásnál tartunk: mindig a főközlekedési utak hat centiméternél mélyebb, úgynevezett ütőkátyúival kezdik a javítást, ez okozhatja ugyanis az autókban a legnagyobb kárt. Ha valakinek egy ilyen úthiba miatt károsul a kocsija, érdemes azonnal hívni a városgondnokság útügyeletét és a rendőrséget is, hogy hivatalos fotó készüljön a történtekről.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!