Hírek

2012.07.11. 19:30

Rali - Veszprémben csúcsra érhet Ádám és Tián

Székesfehérvár - Pénteken két gyorsasági szakasszal elkezdődik a 19. Valvoline Veszprém-rali. A fehérvári Tobak Team Hungary színeiben két autó is elrajtol, az egyikük már bajnok lehet.

Fejér Megyei Hírlap

A harmadik futammal folytatódik pénteken az országos rali-bajnokság, a résztvevők a 19. Valvoline Veszprém-ralin állnak rajthoz. Az első osztályú mezőny össztávja 478,85 kilométer, ebből a 10 murvás gyorsasági szakasz 136,1 kilométert tesz ki. Ebből pénteken kettő, amíg szombaton nyolc várja a résztvevőket. A székesfehérvári Tobak Team Hungary színeiben már két autót láthatnak majd a sportág szerelmesei. Egyikük, a csapat tulajdonosa, Tobak Zoltán - akinek a kaposvári illetőségű Kecskeméti Balázs navigál a Mitsubishi Lancer Evo VI-ban -, aki 3 év szünet után ralizik ismét.- Milyen érzés ismét versenyen rajthoz állni?
 
- Nagyon jó, izgultam is, felment az adrenalin szintem, amikor a teszten először beültem az autóba. Ám a várakozásommal ellentében sokkal jobban éreztem a gépet, mint amire előzetesen számítottam. De természetesen az majd csak a versenyen dől el, hogy mennyire barátkoztunk meg egymással - mondta a pilóta.

 

 - Mire számít a sokak által, nemes egyszerűséggel pokolinak nevezett futamon?

- Két napig teszteltünk folyamatosan, sikerült száz százalékosan beállítani a gépet, amelyen minden lehetséges variációt kipróbáltunk. Milyen eredménnyel lennék elégedett? Csodák persze nincsenek, de úgy gondolom, ha egy hibamentes versenyen leszünk túl, s a technika sem szól majd közbe, akkor talán még a dobogó is elérhető a 12-es kategóriában, ahol indulunk.

Amíg Tobaknál a sikeres visszatérés, addig a Matók Ádám, Szabó K. Tián duónál (Honda Civic Type-R) a bajnoki cím lehetséges elérése máris a cél. Mert a magyar mezőny legfiatalabb, 22 éves pilótája kézzelfogható közelségbe került ahhoz, hogy az első versenyévadjának a közepén már révbe érjen. Hiszen a pilóta és rutinos navigátora a 8-as géposztályban 26 ponttal áll az élen, amíg a második Schuch, Fehérvári duó 13 egységgel rendelkezik.
- Nem nyomasztja semmiféle teher a vállunkat, eddig is teljesítettük a tőlünk elvárhatót - mondta nagy nyugalommal a fehérvári pilóta.

- Azért önöknek mégsem babra megy a játék...

- Természetesen tudjuk, de elsősorban szeretnénk biztonságosan célba érni, ám nem lenne ellenünkre, ha a lehető legtöbb pontot szereznénk meg. A kategóriagyőzelemért járó, és a bónuszpont birtokában gyakorlatilag bebiztosíthatjuk a magyar bajnoki címünket, amelyhez nagyon közel állunk. Ám nem járunk a fellegekben, és persze nem iszunk előre a medve bőrére.

- Még a kétkerekes autóknál is áll önöknek a dobogó.
 
- Annak a harmadik foka talán, hiszen a jóval erősebb, gyári vb-autóval rendelkező Ollé Sasát és Varga Dokit nehéz lenne megelőzni.

 Bükfürdő után ez lesz a második murvás futama, de ez keményebbnek tűnik.

- Való igaz, Bükfürdő is kemény volt, de a pályák nehézségét illetően Veszprém más, még nehezebb kategóriát képvisel. Arról nem beszélve, hogy a hőség miatt minimum plusz 70 Celsius fok lesz az autóban, ami nekünk, versenyzőknek, de a gépnek is egyaránt hatalmas igénybevételt jelent. Ám ettől függetlenül optimistán várjuk a futamot.

Az elsőosztályú mezőny programja

Pénteken két gyorsasági szakaszt teljesítenek a résztvevők. Az első a 13,6 kilométeres Sólyi erdő Gyártelep, rajt 15.36-kor, a második szintén ez a szakasz lesz, az első autó 17.24-kor rajtol el. Vasárnapi program, a 3., a 6. és a 9. gyors a 14 kilométeres kislődi szakasz lesz, a rajtok időpontja: 8 óra, 11.55 és 15.50. A 4., a 7. és a 10. gyors a 15,9 kilométeres Szőc lesz, 8.48-tól, 12.43-tól és 16.38-tól, amíg az 5. és a 8. gyorsaságinak a 9,6 km hosszú Vigántpetend ad otthont 9.23-kor és 13.18-tól.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!