Motokrossz

2021.12.08. 18:32

Bronzéremmel ugrat nagyobb géposztályra

Szoros küzdelemben végzett Magyarország Nyílt Nemzeti Motocross Kupasorozatának harmadik helyén Tósoki Márk. Az ifjú motoros kategóriát és típust is váltott.

Ferencz Balázs

Igazán izgalmasra sikeredett a honi motocross utánpótlás idei kupasorozata. Az MX65-ös géposztályban a Kőszárhegyi MX Club színeiben versenyző fehérvári legény, Tósoki Márk a szezonzáróra az összesített pontverseny második helyéről érkezett. Azonban a teljes évad során komoly riválisként motorozó kiskunlacházi Vörös Ákos Hódmezővásárhelyen megelőzte a tízesztendős fehérvári srácot. A helyezésekért kapott pontok összesítésekor a két fiú azonos eredménnyel, 158 ponttal zárt, de mivel Vörösnek több futamgyőzelme volt 2021-ben, ő lett az ezüstérmes. A Yamahát nyüstölő Tósoki Márk azonban nem élte meg csalódásként a harmadik helyet. Az előzetesen kitűzött célt teljesítette, dobogóra állhatott a 22 fős mezőnyben.

Nem kerülték el a nehézségek Tósokiékat sem, ugyan a Yamahával nem akadt technikai problémájuk, azonban a financiális háttér korlátai miatt keveset tudtak edzeni. Ennek ellenére Márk mind az öt futamon elindult, melyek közül a dunavecsei viadal porfedte képei maradnak meg legélesebben. A bajnoki ezüstérmes Vörös Ákossal olyan látványos, szinte vérremenő párharcot vívtak a második-harmadik helyen, hogy a közönség nagy ováció közepette figyelte, miként előzgetik egymást, s repülnek az ugratók felett vállvetve. Márk édesapja mondta is fiának: ott vált belőle motorversenyző.

Most kategóriát váltanak. Ugyan 12 éves korig versenyezhetne még a 65 köbcentis géposztályban, de annyit nőtt az utóbbi időben, hogy új, nagyobb motort kellett vásárolni. Egy 2017-es gyártmányú, 85 köbcentis, 30 lóerős Kawasakival kaparja majd a földcsíkot.

Fel kell majd kötnie a gatyát, mert az MX85-ben idősebb, 14-15 éves motokrosszosokkal kell felvennie a versenyt, mint ahogy a polgárdi, ugyancsak 10 éves Papp Oszkárnak. Somogytúron Márk már tesztelte az új gépet, a benyomások jók,  de az bizonyos, hogy ezen a nagyobb és erősebb motoron újra kell tanulnia a technikát. Ideje van bőven, mert a versenynaptárról még semmit sem lehet tudni, márciusra várható az első verseny. Addigra szeretnék kialakítani a támogatói hátteret is... 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában