A csomópont "turbósítása" is felmerült

2023.09.01. 17:39

Új Csóri körforgalom: íme az új tanulmány javaslatai a megoldásra!

Elkészült az a megvalósíthatósági tanulmány, illetve tanulmányterv, amelynek kidolgozását még tavaly indította el Székesfehérvár önkormányzata.

Házi Péter

Idén januárban drónt engedtek fel az Új Csóri úti körforgalom fölé, hogy a kamera képei alapján számításokat tudjanak végezni a lehetséges megoldások érdekében

Fotó: Fehér Gábor / FMH-archív

„Bár állami, a Magyar Közút kezelésében lévő útról van szó, a probléma fehérvári, így felvállaltuk, hogy minimum az előkészítésbe beszállunk – írta közösségi oldalán Cser-Palkovics András polgármester, aki a körforgalom turbósítására, kétsávosítására, valamint a jelenleg járda nélküli szakasz átalakítására is kitér.
Mint fogalmaz, Fehérvár érdeke egyértelmű: bővíteni kell az Auchan és az Új Csóri körforgalmat is, támogatni kell az M200-as autópálya és negyedik sztrádalejáró beruházás megvalósítását, emellett pedig folyamatosan csökkenteni kell az átmenő forgalmat. Őszre több egyeztetést is kezdeményez a polgármester ezügyben az illetékesekkel.
Az Új Csóri úti körforgalomnál végzett forgalomszámlálás, a drónos megfigyelés és egyéb adatgyűjtés eredményeinek elemzése alapján több megoldási lehetőség is felmerül - osztotta meg közösségi oldalán Székesfehérvár polgármestere.
Az egyik az Új Csóri úti lámpás és sima kereszteződések optimalizálása, áttervezése, korrekciója, ugyanis a körforgó terhelésének csökkentése nem értelmezhető az Új Csóri problémáinak kezelése nélkül. A másik a körforgalom lehető legegyszerűbben, legolcsóbban történő turbósítása, illetve kétsávosítása. Ez is – a beavatkozás végleges műszaki, forgalmi tartalmától függően – sok tízmilliós vagy több száz milliós nagyságrend lehet, viszont komolyabb földmunka nélkül megoldható. A biztonság növelése érdekében fontos lenne a járdaépítés az Új Csóri út most járda nélküli szakaszán. Ez a gyalogosok és a buszmegállóba tartók számára lenne elengedhetetlen előrelépés. Egyébként a teljes, 30 oldalas tanulmányt feltöltötték a városi honlapra, ott bárki elolvashatja a részleteket.
A polgármester hangsúlyozta, a hatástanulmány egyértelműen kimutatja: Fehérvár legnehezebb csomópontjainak torlódásait csak az országos úthálózat bővítése kezelheti hosszú távon. Ez elsősorban a 81-es „mellett” egy új négysávos gyorsforgalmi út megépítését jelenti, ami egy negyedik M7-es autópálya-lehajtót is magában foglal. (M81/ új számozás szerint M200-as autópálya projekt, ami koncesszióban kerül megépítésre.) A fenti, kisebb-nagyobb beavatkozásokkal időt lehetne nyerni addig, míg az M81/M200 projekt elkészül.
„Székesfehérvár közlekedési és környezetvédelmi érdeke egyértelmű: bővíteni kell az Auchan és az Új Csóri körforgalmat is, támogatni kell az M200-as autópálya és negyedik sztrádalejáró beruházás megvalósítását, emellett pedig folyamatosan csökkenteni kell az átmenő forgalmat, különös tekintettel a nehézgépjárművekre. Ezen célok megvalósítása érdekében továbbra is együttműködünk a Magyar Közúttal és a különböző állami szervezetekkel. A következő lépés, hogy a hatástanulmány eredményei alapján közösen kidolgozzuk a cselekvési tervet a Magyar Közúttal, majd leegyeztetjük azt az Építési és Közlekedési Minisztériummal. Erre ősszel szeretnék sort keríteni. A célunk, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban tudjunk legalább átmeneti könnyítést találni az Új Csóri körforgó helyzetére. Bízom benne, hogy minden szereplő partner lesz ebben és tudunk haladni a kérdésben!” – fogalmazott a polgármester. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában