2023.02.02. 11:26
Nem működik a sorompó a 63-ason, de már javítják
Olvasói jelzés alapján kérdeztük meg a MÁV sajtóosztályát, mi okoz meghibásodást Belsőbáránd és Székesfehérvár között, ahol nem működik a vasúti átjáró jelzőberendezése, sorompója.
Forrás: Google Maps
A közösségi oldalon is közzétett figyelmeztetés szerint sokan még előznek is a vasúti átjáróban, nem figyelve a meghibásodásra (sem a KRESZ szabályaira).
Mint a MÁV válaszából megtudtuk: "A vasúti átjárónál kábelzárlat miatt nem működik a sorompóberendezés. A kollégáink már a helyszínen végzik a berendezés helyreállítását. Az érintett Börgönd-Szabadbattyán közötti vasútvonalon jelenleg nincs menetrendszerinti vasúti közlekedés." - tették hozzá. (Zárójeles megjegyzés, megkérdeztük, ez a tehervonatokra is igaz, tehát tehervonati közlekedés sincs jelenleg.)
Ilyenkor is érvényesek egyébként a KRESZ vonatkozó rendelkezései, köztük a legfontosabb: „A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad.”
Bővebben: "A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik."
Az előzésre pedig már utaltunk korábban: "Vasúti átjáróban és közvetlenül a vasúti átjáró előtt tilos előzni." Ez minden szituációra igaz, de meghibásodás esetén fokozottan figyeljenek a közlekedők!