Gyaloghíd északtól egészen délig

2020.08.05. 07:30

Még több mint egy év, mire elkészül a felüljáró a fehérvári vasútállomáson

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából zajlanak a munkálatok a vasútállomás gyalogosfelüljáró-építésének második ütemén.

Palocsai Jenő

Ember és gép összehangolt munkája zajlik éppen a sínek mellett Fotó: Pesti Tamás / FMH

Sokan látták már, hogy milyen hatalmas gyalogos-felüljáró készült az első ütemben az állomás északi részén. Most a második ütem építése zajlik. A június végén induló és 2021 őszéig tartó munkálatok során elkészül a több mint 70 méter hosszú, fedett felüljáró, valamint a déli oldali lejárólépcső is. A második ütem építéséről Göcz Istvánt, a kivitelező Híd-Tám Kft. projektvezető-helyettesét kérdeztük, aki elmondta: – Az első ütemben elkészült egy 72 méter hosszú szakasz, egy 21 méteres rávezető lépcsővel és három, a peronokhoz futó lépcsősorral. Ehhez az egyes ütemhez csatlakozik a kettes ütemben készülő, méghozzá hídeltolásos technikával. Mivel 29 vágány fut át alatta, nehéz ilyen körülmények között dolgozni, ám szerencsére csak az állomáson belüli és a teherforgalommal kell számolni. Jelenleg éppen az alépítmény elkészítése folyik.

Ember és gép összehangolt munkája zajlik éppen a sínek mellett Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

Az említett alépítmény kialakításáról a Gyöngyösről érkezett Rec-Plus Kft. gondoskodik. Nagy László építésvezető elmondta: – Hat darab 9 méteres oszlop készül itt a föld alatt, és összesen hét pilléren fog állni a felüljáró. Ezen a héten el fogunk készülni a munkával, hisz akár húsz lyukat is tudunk fúrni egy nap alatt, azonban ezek a furatok közel vannak egymáshoz, így félő, hogy az egyik beszakad a másik készítése közben. Hogy lássuk, milyen munkálatok is zajlanak jelenleg a városban, az építésvezető elmagyarázta: – A pillér alja úgy készül, hogy a nagy fúró kialakítja a furatot, miközben egy számítógép folyamatosan figyeli az adatokat, legyen az mélység vagy éppen föld-, illetve betonnyomás. Ha elértük a kívánt mélységet, akkor a betonpumpa betermeli az erős ipari betont a fúró belsején keresztül a lyukba. Az előre elkészített henger alakú vasalatot kézzel benyomjuk a gödörbe és amikor már nem megy tovább, akkor jön a „vibro verő”. Azt ráhelyezzük és az addig üti, amíg a vasalat el nem süllyed. Arra mennek aztán a hídtömbök, vagyis a híd feje, ami összeköti a hat cölöpöt. A hídépítési munkák várhatóan 2021 szeptemberében a világítótestek felszerelésével érnek véget.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában