2020.08.13. 07:40
A védőnő mint egyszemélyes „infóközpont”
Tudták, mennyire hasonlít egymáshoz a védőnői és a polgármesteri hivatás?
Hiszen mindkét szakma képviselőire igaz: az emberek számos olyan dologgal is megkeresik őket, amelyek alapvetően nem az ő feladatkörükbe tartoznak. Mindegyik színtéren alap a bizalom. A gondolat Cser-Palkovics András polgármestertől származik, akivel szerdán Bábiné Szottfried Gabriella, az Egészségügyi Szakmai Kollégium Védőnő Tagozat tagozatvezetője is egyetértett a városháza dísztermében. Ennek szem- és fültanúja több mint egy tucatnyi védőnő volt, akik szakmai konzultációra érkeztek a helyszínre. Az apropót egy új telefonos alkalmazás létrehozása adta.
A Femilia nevű applikáció egyelőre még nem érhető el, azon a szakemberek folyamatosan dolgoznak. Célja, hogy ne csak a védőnőknek, de
a szakembert látogatóknak, a kismamáknak is segítsen a felmerülő kérdések megválaszolásában. Hiszen bár a védőnők egészségügyi diplomával rendelkező szakemberek, mégsem tartozik minden felvetés, probléma a kompetenciakörükbe. Az „egyszemélyes információközpont” szerepet a kialakított bizalmi kapcsolatnak köszönhetik.
Az alkalmazás – melynek honlapja, a femilia.hu már elérhető – használata önkéntes, az alapverzió ingyenes lesz. Faragó Tibor, az applikáció fejlesztésvezetője elmondta: unikális szolgáltatásként a kismamák értesítést kaphatnak az adott hétnek megfelelően a magzat általános fejlettségéről, valamint az aktuális teendőkről is. Várandósok számára további előny, hogy az alkalmazáson keresztül is lehetőséget kapnak a védőnővel való kapcsolattartásra, beszélgethetnek, ismerkedhetnek a chaten, vagy térképen tájékozódhatnak. A védőnők – akik csak saját „pácienseik” adataihoz férnek hozzá – gyors visszajelzést kaphatnak, egymás között információkat oszthatnak meg és e-learning formában tanulhatnak is.