megelőzhető lenne

2020.08.14. 17:30

A vasút veszélyes üzem – Halálos balesetek Fejér megyében is

A vasúti átjárókban történt balesetek mindegyike figyelmetlenségből vagy a helyzet rossz felméréséből adódott – mondta el pénteken, sajtótájékoztatón a MÁV szóvivő az egyik legforgalmasabb Fejér megyei átjárónál, Agárdon.

S. Töttő Rita

Biber Anett MÁV szóvivő és Csibrik Csaba rendőr-alezredes hívta fel a figyelmet a vasúti átjárók veszélyeire Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap

Fotó: NAGY NORBERT

Tehát az összes baleset megelőzhető lett volna odafigyeléssel, körültekintéssel – világítottak rá a szakemberek. A KRESZ szabályairól a rendőr-alezredes szólt.

Minden vasúti átjáróban történő baleset megelőzhető lenne odafigyeléssel, a szabályok betartásával – ez volt a legfontosabb üzenete annak a sajtótájékoztatónak, melyet a MÁV Zrt., a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság és az Országos Mentőszolgálat közösen tartott pénteken az agárdi vasúti megállóhely közelében lévő vasúti átjárónál.

Ez az egyik útátjáró a MÁV hálózatán található 5743-ból. Az agárdi helyszínválasztás természetesen nem volt véletlen: a turisztikailag kiemelt pontokon gyakoribbak a szabálytalanságok és nagyobb az átmenő forgalom is. Ez a vonal 160 km/órára megépített vasútvonal, amelyen jelenleg ugyan 120 km/órával tudnak a vonatok közlekedni, de már folyamatban van annak a háttértámogató rendszernek a kialakítása, amely előbb-utóbb lehetővé teszi a 160-as tempót. Tehát hamarosan még gyorsabban száguldhatnak keresztül itt a vonatok. – A vasút veszélyes üzem! – szögezte le Biber Anett MÁV szóvivő, aki a hírlap kérdésére elmondta: tavaly egész évben 22 halálos, 20 sérüléses és 33 anyagi káros baleset történt a megyei vasúti átjárókban, míg az idei év első hét hónapjában 2 halálos, 12 sérüléses és 16 anyagi káros baleset történt.

Biber Anett MÁV szóvivő és Csibrik Csaba rendőr-alezredes hívta fel a figyelmet a vasúti átjárók veszélyeire Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap

Az idei évben, országos szinten már tizeneggyel kevesebb baleset történt júliusig bezárólag, merthogy tavaly ugyaneddig 41 volt, idén harminc – mondta el a szóvivő, kiemelve: de egy is túlságosan sok! Egyszerűen be kell tartani a szabályokat. – Az elmúlt tíz évben egyetlen olyan baleset sem volt, amelyben megállapították volna a vasút felelősségét. Tehát mindegyik baleset figyelmetlenségből és a helyzet rossz felméréséből adódott.

 

Csibrik Csaba rendőr-alezredes a Kresz szabályairól szólt: – A vasúti átjárót a közlekedés minden résztvevőjének fokozott óvatossággal kell megközelítenie. Ha nincs biztosító berendezés, akkor mindig meg kell állni, körül kell nézni, s csak ezután lehet továbbmenni. Ahol van biztosító berendezés, ott sem azt jelenti a fehér lámpajelzés, hogy az átkelőnek szabad az útja. Ebben az esetben is körül kell nézni, megfelelő óvatossággal megközelíteni, s csak úgy ráhajtani a vasútra, hogy azt el is tudja hagyni.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában