ismeret- és készségfejlesztő foglalkozások

2020.02.28. 15:30

Mentális egészségprojektet indított a Széna Egyesület

Mentális egészségprojektet indított a Széna Egyesület a Családokért fehérvári általános iskolákban és középiskolákban. A projektnyitót csütörtökön tartották.

V. Varga József

A programok között több téma is helyet kapott

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Amint Bálesné Elekes Rita, az egyesület elnöke elmondta: ismeret- és készségfejlesztő foglalkozásokkal kívánják erősíteni a diákok kompetenciáit. Tizennyolc intézmény húsz osztálya vesz részt, osztályonként 10 tanóra időtartamban az Arconic Alapítvány által támogatott fejlesztő foglalkozásokon.

A délutáni foglalkozások témáját az adott iskola vezetősége választja ki, figyelembe véve, hogy az illető osztályközösségnek mire van leginkább szüksége.

Németh Ádámtól, az egyesület programkoordinátorától megtudtuk: a témák között szerepel a közösségfejlesztés, a közös pontok keresése, a

bullying, az iskolai bántalmazás, zaklatás kérdésköre, a szexuális nevelés, a konfliktusmegértés, az önismereti közösségépítés és a pályaorientáció.

A programok között több téma is helyet kapott
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

A tematikába szeretnék bevonni a romológiát, a cigány népesség társadalmi helyzetére vonatkozó ismereteket, valamint a háztartások pénzügyeit.

A mentális egészségprojekt célja emellett egy fiataloknak szóló, szexuális nevelést, ökológiai gondolkodást, drogpre­venciót egyaránt szolgáló, egyedülálló mobilapplikáció fejlesztése, melynek eszköze egy tartalmában folyamatosan bővülő, grafikájában inspiráló, iOS-en és Androidon is elérhető alkalmazás. Mindehhez beszédes adat: amint ezt a mondatot leírom (vagy éppen olvassák), három fiatal közül kettő „online van”.

A program kiemelt együttműködő partnere a Székesfehérvári Tankerületi Központ és a Székesfehérvári Szakképzési Centrum.

A szexuális nevelésre vonatkozó kérdésünket Török Szabolcsnak, a Székesfehérvári Tankerületi Központ igazgatójának tettük föl. A különböző iskolai érzékenyítő foglalkozások sokszor a kívánatossal ellenkező irányba fordulnak. Gondoljunk csak a szexuális orientáció és/vagy nemi identitás felismerésére, a szexuális szabadság, illetve a szexuális szabadosság felelősségére. Vagy arra, hogy két hamis nemi identitás nem rejtheti el a biológiai valóság igazságát. Azaz nincs harmadik gender (társadalmi nem) vagy harmadik nem.

– Teológiát végzett emberként, hithű katolikusként vallom: világunk akkor van a helyén, ha a diákok megkapják azokat az értékeket – olyan hiteles pedagógusoktól, akik egyfajta szemléletet is adnak a számukra –, melyek a generációk fönnmaradását biztosítják – hangsúlyozta Török Szabolcs. – Hitem szerint mindez biológiailag csak egyfajtaképpen lehetséges. Biztos vagyok abban, hogy iskoláink felelős pedagógusai ennek a szellemiségnek a jegyében végzik oktató-nevelő munkájukat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában