Minden diáknak másként, más területen kell segíteni

2020.01.10. 07:10

Fejlesztik az innovatív gondolkodást Ráckeresztúron

A Petőfi Sándor Általános Iskola 2017 szeptembere óta vesz részt az „Iskola 2020” elnevezésű projektben, amely a köznevelési intézmények infrastrukturális fejlesztését, a hátránykompenzáció elősegítését és a minőségi oktatás megteremtését tűzte ki célul.

Gajdó Ágnes

Fotó: Gajdó Ágnes

A ráckeresztúri iskola 2019 szeptemberétől a kistérség oktatási intézményei közül elsőként vezette be a komplex alapprogramot az alsó tagozaton. Gergics Mihályné igazgatót a részletekről kérdeztük.

– Intézményünk minden pedagógusa 4×30 órás továbbképzésen vett részt. Az elsőn megismerhettük az alapprogram célját, megvalósításának lehetőségeit. A második képzésen a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoport módszereiről hallhattunk részleteket.

Mi a program legfőbb célja?

– A tudásban és szocializáltságban nagyon sokféle tanulói csoport kezelése. Középpontjában a személyre szabott differenciálás áll, ami a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésének egyik segítője.

Úgy tudom, több éve alkalmazzák már a differenciálást a tanórákon.

– Igen. Az újdonság az, hogy most a feladatok sokféleségén keresztül egy időben biztosítjuk a leszakadók felzárkóztatását és a tehetségek gondozását, fejlesztjük az innovatív gondolkodást. A pedagógus felkészíti a tanulókat az együttműködési szabályok betartására is. Siker­élményhez szeretné juttatni őket, és arra törekszik, hogy minden tanulóban megtalálja azt, amiben tehetséges.

Gergics Mihályné beszélt a részletekről
Fotó: Gajdó Ágnes

Hogyan tudnak segíteni az eltérő képességű tanulóknak?

– Minden diáknak más mértékben és más területeken érdemes segítséget nyújtani. Fontosnak tartjuk az egész életen át tartó tanulás kezdő szakaszának megerősítését, az egészséges életmódra nevelést, az informatikai kompetenciák fejlesztését, a művészeti nevelést. Kiemelném a tehetséggondozást és az egyénre szabott képességfejlesztést, az alapkészségek fejlesztését.

Hogyan építik be mindezt a gyakorlatba?

– Minden pedagógus két képzésen vett részt, hogy minél hatékonyabban alkalmazza ezeket a mindennapokban. Az alprogramok megvalósítására kezdetben a délutáni szakkörökön kerül sor. A délelőttöt a hét egy-egy napján ráhangolódással, beszélgetéssel kezdik, amire nagy igény van. Bővítjük a szabadidős mozgások repertoárját, szélesítjük a művészeti nevelést célzó tanórák, szabad­idős tevékenységek módszertanát. Törekszünk a matematikával összefüggésben lévő tantárgyak játékos megközelítésére s az egyén és természeti, társadalmi környezete kölcsönhatásának tudatos kialakítására.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában