Később szóba jöhet az akadálymentesítés is

2019.02.12. 14:00

Újabb két éven át átjárhatatlan marad a fehérvári felüljáró

Létezik Székesfehérváron egy olyan felüljáró, amelynek elkészültét hosszú ideje várják már a vasútállomást megkörnyékezők.

Szanyi-Nagy Judit

Az építkezés 2015-ben kezdődött el, képünkön a 2019. februári állapot. A közel öt méter széles felüljáró a város déli és északi oldalát köti össze

Fotó: FMH-archív (Pesti Tamás)

Legutóbb 2017 júniusában cikkeztünk az ominózus szerkezetről. Akkor azt írtuk – az illetékes Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. válasza alapján –, hogy a felüljáró második ütemének vége 2019 első negyedévében várható; a közforgalom részére ezt követően adják át az építményt. A cikk megjelenése óta eltelt másfél év, a felüljáró pedig – láthatóan – nem épült tovább.

Eredménytelen közbeszerzés hátráltatta a haladást

– Jelenleg a megismételt közbeszerzési eljárás előkészítése zajlik, mivel az előző eljárás eredménytelenül zárult – indokolta a tétlenséget a NIF Zrt. képviseletében Hideg András kommunikációs igazgató. Így egyértelmű, hogy a szerkezet befejezése is csak a sikeres eljárást követően lehetséges, bár a további haladáshoz – mint a válaszból körvonalazódik – jelenleg elegendő forrás sem áll rendelkezésre. A mostani ütemezés szerint leghamarabb 2021 közepén fejeződhet be az építkezés.

Olvasóinkat további két kérdés foglalkoztatta a felüljáró kapcsán. Az egyik, hogy az építmény, a középiskolai kampusz és a vasútállomáshoz tervezett intermodális csomópont (IMCS) kialakítása összhangban áll-e egymással? Vagyis, amíg nem épül meg a kampusz és az IMCS, addig a felüljáró sem készül el?

Az építkezés 2015-ben kezdődött el, képünkön a 2019. februári állapot. A közel öt méter széles felüljáró a város déli és északi oldalát köti össze
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

– Az IMCS kapcsán megvalósítandó műszaki tartalom véglegesítése folyamatban van, ezért most, az előkészítés során nem határozható meg, hogy a beruházás milyen területeket érint. A gyalogos felüljáró második ütemének megépítése független az IMCS-beruházástól, viszont forgalomba helyezésére a déli oldalon csatlakozó közlekedési létesítmények (P+R parkoló, út, járda) forgalomba helyezésével együtt kerül majd sor. A csatlakozó létesítményeknek a felüljáró befejezéséig el kell készülniük – közölte a kommunikációs igazgató.

Olvasóink a mozgásukban korlátozott vagy babakocsival közlekedő társaikra is gondoltak.

– A felüljáró jelenleg lift nélkül épül meg, de a liftaknák helyét meghagyják – magyarázta Hideg András. Hozzátette: – Az IMCS-beruházás részét képezi a már megépült és az új gyalogos felüljáró akadálymentesítése (vagyis liftek beépítése) és térfigyelő rendszer kiépítése a hídon. Így az akadálymentesítés később valósulhat meg. Jelezzük azonban, hogy a vasúti peronok a gyalogos aluljáróba vezető liftekkel jelenleg is akadálymentesen megközelíthetők.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában