2019.01.05. 07:00
Jó ütemben halad a partfal-rekonstrukciós projekt a Velencei-tónál
A tavaly megkezdett Velencei-tavi partfal-rekonstrukciós projekt idén is javában zajlik. A Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság összegezte az eddig elvégzett munkákat és elárulta, idén mivel folytatják.
A tavalyi munkálatokat idén is folytatják a Velencei-tó partfal-rekonstrukciós projektje keretében
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap
2018 májusának végén Sukorón elindult az evezős pálya elavult partfalának rekonstrukciója, melynek során elbontották a meglévő partfalat, leverték az evezőspálya kötélzetét tartó acélgerendákat, illetve megkezdődött az új partfal építése. Ahogy azt akkor megírtuk, az új partfalat a nemzetközi versenyek elvárásaihoz igazodva a hullámzás optimális csillapítása érdekében 1:3-as rézsűhajlással alakítják ki. Tóth Sándor, a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság műszaki igazgató-helyettese a Fejér Megyei Hírlapnak az ezt követő munkálatokról is beszámolt: elbontották a vendégmólókat Velencén az Északi kanyari kikötőben, az Északi kanyari félszigeten, a Béke utcai kikötőben, Gárdonyban a Gárdonyi félszigetnél és a Határárki kikötőben.
Az idei évben újabb partszakaszoknak is nekikezdenek majd
Továbbá a horgászcsónakok számára a szükséges mértékű kikötési lehetőség biztosítása mellett megtörtént a vendégmólók eltávolítása a dinnyési MOHOSZ kikötő egy részén is.
– A tervezett öbölkotrásokból kikerülő zagy fogadására szolgáló zagytározók kialakítása folyamatosan halad: megépítettek Sukorón és Velencén a HIDRO kikötő mellett két kisebb kapacitású zagytározót, továbbá előkészítő munkák – növényzetirtás, tereprendezés – indultak a Cserepes-szigeti zagytéren – tette hozzá a műszaki igazgató-helyettes, ahogy azt is: a MOHOSZ csónakkikötő keleti öblének kotrása szintén megkezdődött. Az innen kikerülő anyagot a Cserepes-szigeten helyezték el, majd miután az anyag elvesztette víztartalmának nagy részét, eligazították, elrendezték.
A frekventált Sukorói Evezőspálya partfalépítésén túl több helyen megkezdődtek a terméskő burkolatú, rézsűs partfalak építési munkái. Így például Sukorón a „0” szelvényű kikötő, Velencén a Drótszamár camping és a HIDRO teleptől nyugatra eső partszakaszok. Mint kiderült, folyamatban van a kikötői partfalak átépítése is Velencén a Déli kanyari kikötő és a hajóállomás területén.
A Velencei-tóba torkolló északi vízfolyások sankoló tereinek tisztítása, növényzetirtása és földmunkái pedig már elkészültek, jelenleg – ahol szükséges – a tervezett torkolati műtárgyak építése zajlik. Tóth Sándor az idei évről így nyilatkozott:
– Az idei esztendő első felében az időjárás függvényében a már megkezdett munkák folytatását tervezzük. Újabb partszakaszok munkába vétele történik a kezelőkkel, önkormányzatokkal egyeztetve, és kihasználva a tó jelenlegi vízállását további rézsűs partszakaszok építését tervezzük. A vendégmólóktól már megtisztított öblök kotrását folytatjuk és a nyugati öbölben előírt természetvédelmi kotrásokat is megkezdjük.