A tanulás lehet élmény!

2018.11.11. 16:30

Szakmai tanácskozást tartottak az István Király Általános Iskolában

Az élménypedagógia a tanulói megtapasztalásra építve nevel, formál és tanít; a tanulók tapasztalatot gyűjtenek, személyiségük ezáltal formálódik, tudásuk gyarapszik.

Borsányi Bea

Kovácsné Nagy Emese: „A KIP és a komplex alapprogram az oktatás egyfajta reformja”

Fotó: Pesti Tamás/Fejér Megyei Hírlap

Az úgynevezett komplex alapprogramról, más néven az élménypedagógiáról szólt az a pénteki szakmai tanácskozás, amelyet a programhoz nemrégen csatlakozott pedagógusok részére tartottak az István Király Általános Iskolában. Az iskola egy éve vezette be ennek a programnak az egyik összetevőjét, a Stanford Egyetemről adaptált „komplex instrukciós programot” (KIP), így az ott tanító pedagógusoknak van már némi tapasztalata.

De mitől is más egy ilyen óra? „Problémamegoldó gondolkodás, kreativitás és csapatmunka játékosságra építve, logikával ötvözve”, fogalmazta meg röviden a lényeget Krählingné Kovács Tünde, az iskola igazgatója, aki így folytatta: „Az egész programba azután vágtunk bele, hogy láttuk, mennyire jó hatással van a gyerekek képességeinek fejlesztésére a 2013 óta működő Sakkpalota. A KIP szemléletváltást hozott az oktatásba, egy új és hatékony módszertan belépését a tanórákba és a délutáni szabadfoglalkozásokba.”

A módszert egyébként csak az órák nagyjából 20 százalékán alkalmazzák, de minden tantárgy tanítható vele. A tapasztalatok pedig igen pozitívak, főleg a gyerekek fellépésében és kommunikációjában érezhető nagy változás. Alsósok és felsősök egyaránt nagyon élvezik az élménypedagógiára épített tanórákat.

Kovácsné Nagy Emese: „A KIP és a komplex alapprogram az oktatás egyfajta reformja”
Fotó: Pesti Tamás/Fejér Megyei Hírlap

„A módszer kiindulópontja, hogy a mai gyerekpopuláció már nem vevő a 30-40 éves tanítási módszerekre, ezáltal kevésbé ösztönözhető a hagyományos módon történő tanulásra. A Komplex Program a tanulókat Gardner többszörös intelligencia elméletére támaszkodva hét különböző csoportra osztja aszerint, hogy milyen területen erősek. Létezik velünk született verbális, vizuális, testi, logikai, zenei, intra-, és interperszonális intelligencia. Egy ember általában több területen is lehet erős. A pedagógus a diákokat erősségeiknek megfelelően próbálja meg bevonni a feladatmegoldásba, illetve azoknak megfelelően magyaráz”, mondta el Kovácsné Nagy Emese egyetemi docens, a komplex módszer kidolgozója, aki maga is iskolaigazgató.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában