Boldogságórák a gyerekeknek

2018.10.06. 17:00

Fejér megyei intézmények is képviseltetik magukat a Boldog Óvoda és Iskola programban

Az idén több mint háromszor annyi Boldog Óvoda és Iskola van hazánkban, mint tavaly. Ezerötszáz intézményvezető, pedagógus és oktatási szakember jelenlétében Budapesten, az Erkel Színházban adták át az okleveleket a Boldogságóra hazai meghonosítói.

V. Varga József

Pozitív pszichológia, lelki fejlődés és belső „jól-lét” – Hálafát készítettek a gyerekek Fotó: Az alapítvány

Fogadj örökbe egy Boldog Óvodát és Iskolát!

A 2018-2019-es tanévben a Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programjához csaknem 1100 iskola csatlakozott, így több mint 6000 pedagógus vesz részt a programban, ami 100 ezer gyermeket érint. Amint megtudtuk: a Boldog Óvoda és Iskola programjának fókuszában az áll, hogyan lehet a negatív gondolkodásmódon változtatni és a tanulásban az optimista hozzáállást kialakítani a diákok körében. Ma már az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoport (PPK) által tudományosan is igazolt programot fejlesztett ki az alapítvány, amely a pozitív pszichológia módszereire épül, ami mind a tanárok, mind a gyerekek „jól-létével” foglalkozik, és ahol lehetőség van a szülőket is bevonni a programba. A program fővédnöke Bagdy Emőke professzor.

A program vezérfonalat ad a gyerekeknek

– A Boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem, hogy vezérfonalat adjon az iskolásoknak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek tanulmányozására adjon lehetőséget – hangsúlyozta Bagdi Bella, a 2014 szeptemberében indított program vezetője, a Jobb Veled a Világ alapítvány elnöke. – A boldogságórákon résztvevő tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük. Tudományosan bizonyított, hogy a Boldogságórák hozzájárulnak a gyermekek pozitív lelki fejlődéséhez és belső „jól-létéhez” – erősítette meg Oláh Attila professzor, az ELTE PPK vezetője, a program védnöke. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb szakmai segítséggel láthassák el a pedagógusokat (kézikönyvek, továbbképzések), az alapítvány idén elindította a Fogadj örökbe egy Boldog Óvodát és Iskolát! mozgalmat, amelynek célja, hogy a gondolattal azonosulni tudó cégek, vállalatok támogathassák az erre jelentkező intézményeket.

Pozitív pszichológia, lelki fejlődés és belső „jól-lét” – Hálafát készítettek
a gyerekek
Fotó: Az alapítvány

 

Fejér megyében a „klub” tagjai közé tartozik a Cecei Általános Iskola, a Kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola, a Kislángi Tamási Áron Általános Iskola, a Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, a Sárszentmihályi Zichy Jenő Általános Iskola, a Székesfehérvári Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium, a Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola, a Székesfehérvári Zentai úti Általános Iskola és a Velencei Zöldliget Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Baptista Általános Iskola és Gimnázium.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában