Felmérik a munkálatokkal érintett ingatlanokat

2018.07.25. 14:00

Megkezdődött a pusztaszabolcsot is érintő vasútfelújítás

Tavaly derült ki, hogy a jelentős vasúti beruházások között megkezdődhet a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasútvonal korszerűsítése is. Ennek helyzetéről érdeklődtünk a kivitelezőnél.

Bokros Judit

A kép a pusztaszabolcsi vasútállomásról készült, ez az épület a közeljövőben megújulhat

Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

Az európai uniós támogatással megvalósuló projekt a Kelenföld–Pusztaszabolcs vasútvonal átépítésének II. üteme, ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével. A munkálatok Pest és Fejér megyét érintik, előbbit Százhalombatta, utóbbit Iváncsa és Pusztaszabolcs állomások miatt.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) úgy nyilatkozott lapunknak: a közel 28 kilométeres Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasútvonal korszerűsítésének kivitelezése megkezdődött. A vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények építése két szakaszra bontva (Százhalombatta–Ercsi-elágazás, valamint Ercsi-elágazás–Pusztaszabolcs) valósul meg, Ercsit tehát ennyiben érinti a beruházás. Az Ercsi elágazás–Pusztaszabolcs vonalszakaszon, a nyílt vonalon előkészítési munkálatok (például: régészeti előkészítő munkák, kisműtárgyak felújítása) zajlanak.

Vasútfelújítás Ercsiben nem lesz

Korábban szó volt arról, hogy a projekt kapcsán megújulhat az ercsi vasútállomás igencsak lepusztult épülete. Időközben azonban kiderült, hogy erre nem áll rendelkezésre elegendő pénz. A város önkormányzata azóta szinte folyamatosan lobbizik azért, hogy a helyzet változzon, s valahogy plusz pénzek bevonásával mégiscsak megoldódjék a renoválás kérdése – erősítette meg lapunknak ismét Győri Máté polgármester.

A NIF pár hónappal ezelőtt és most is azt válaszolta érdeklődésünkre: az ercsi állomásépület és az állomási környezet felújítása semmilyen beruházásnak sem része, forrás jelenleg nem áll rendelkezésre.

A kép a pusztaszabolcsi vasútállomásról készült, ez az épület a közeljövőben megújulhat
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

Iváncsa, Pusztaszabolcs korszerűsödik

Az iváncsai és a pusztaszabolcsi állomásépületek viszont korszerűsödhetnek, például ilyen paraméterekkel: két, 55 cm magas esélyegyenlőséget biztosító magasperon és perontetők építése, peronaluljáró és liftek építése az akadálymentes közlekedés biztosításához, az autóval, biciklivel közlekedő utasok részére P+R és B+R parkoló létesítése. Továbbá Iváncsánál 150 méter, Pusztaszabolcsnál 680 méter hosszú zajárnyékoló falat húznak föl, valamint Iváncsán megújulhat az állomásépület homlokzata, Pusztaszabolcson átépítik az épületet, rendezik az előteret és mindkét településen lesznek cserje- és növénytelepítési feladatok.

A helyiek ennek alapvetően örülnek, ahogy annak is, hogy modernebb lesz a vasúti pálya, amelyen gyorsabban haladhatnak a vonatok, így nem kell annyit várni a sorompóknál, mint most.

Pusztaszabolcson azonban szerették volna – s Csányi Kálmán polgármester szerint ez a 2015-ös tervekben is szerepelt –, ha megépül egy elkerülő út, valamint egy külön szintű csomópont, azért, hogy csökkenjen a városon átmenő forgalom, illetve, hogy ott se kelljen feltétlenül sokat várakozni az egyetlen jelenlegi átjárónál. A NIF viszont korábban és most is azt a tájékoztatást adta: a projekt nem tartalmazza a Pusztaszabolcs északi elkerülő út és külön szintű közúti csomópont (alul- vagy felüljáró) megvalósítását. A NIF Zrt. a közúti és gyalogos kerékpáros aluljáró megvalósítása érdekében előkészítési tevékenységet jelenleg nem végez. Az igényt a társaság továbbította az Innovációs és Technológiai Minisztérium felé.

A kivitelező nemrég Pusztaszabolcson és Iváncsán is tartott lakossági fórumot. A NIF-esek ekkor a kivitelezés teljes körű műszaki tartalmát és tervezett ütemezését ismertették. A fórumokon a legtöbben a külön szintű csomópontok megvalósításának lehetőségeiről érdeklődtek.

Pusztaszabolcson egyébként folyamatban van a munkálatokkal érintett ingatlanok állapotfelmérése. A NIF úgy informált: ez a későbbi vitás helyzetek elkerülése érdekében elengedhetetlen. Ha elmarad, akkor a felmerülő kárigények bizonyíthatósága nehezebb lehet, így az esetleges kártérítési igények érvényesíthetősége csökken.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában