2018.02.21. 10:00
Kiderült: Ebből vásárolunk a legtöbbet a neten
Átlagosan kicsivel kevesebb, mint három percet töltünk egy oldalon nézelődéssel az egyik legnagyobb hazai webáruházban, és átlagosan négy oldalt nézünk meg egy-egy böngészésünk alkalmával. Ez derül ki a webpláza által a szerkesztőség rendelkezésére bocsátott adatokból.
S bár eme internetes áruházat tavaly közel annyi nő kereste fel, mint férfi, az utóbb említett vásárlók csaknem 21 ezerrel kevesebb tranzakciót indítottak, mint a hölgyek.
Ugyanakkor azonban a hölgyek rendeléseinek átlagos értéke 6500 forinttal elmaradt a férfiakétól. Vagyis a férfiak kevesebbszer ugyan, de nagyobb értékben vásároltak.
Két éve LED tévékre költenek a legtöbbet
2016 után 2017-ben is a LED tévék voltak a szóban forgó webáruház legkeresettebb termékei, ezen szórakoztató elektronikai eszközök kerültek a toplista élére, amelyet a termékcsoportok által generált forgalom alapján állítottak össze. A dobogón a tavalyi év tekintetében egyetlen változás történt: az okostelefonok a harmadik helyre szorították a előző évi második helyezettet, a szabadon álló, elöltöltős mosógépet.
A top 15 termékcsoport között csupán két új szereplőt találunk. Ezek egyike a 60. születésnapját ünneplő skandináv építőjáték, ami 66 százalékos forgalomnövekedést produkálva a 2017-es lista 14. helyén végzett. A másik a nyomtatók/fénymásolók termékkategória, amelynek forgalma 118 százalékkal bővült, s ez a növekedés a 12. helyre volt elég.
Társasjátékból fogyott a legtöbb tavaly is
Ha pedig nem a forgalmat, hanem a darabszámokat nézzük, a magyarok – 2016-hoz hasonlóan – 2017-ben is társasjátékokat vásároltak a legtöbbször.
Ami a legkeresettebb játékokról egyformán elmondható: a vásárlók olyan játékokat keresnek, amelyeket a felnőttek a 6–8 éves korosztállyal is együtt tudnak játszani, játékidejük nem haladja meg az 1 órát, árban tízezer forint alattiak és kreativitást, stratégiai gondolkodást igényelnek.
Az abszolút toplista élén egyébként egy gyorsaságon és megfigyelésen alapuló játék található.
Kevesebben kérik már a házhoz szállítást
2016-hoz képest az összes termékcsoportot figyelembe véve körülbelül 10 százalékkal csökkent a házhoz szállítást kérő vásárlók aránya, legalábbis a szóban forgó webáruház esetében.
A nagyháztartási gépek kategóriájában is csökkent a házhoz szállítást igénybe vevők aránya: 2017 során csaknem 23 százalékkal kevesebben kérték az otthonukba szállítani a hűtőt vagy a mosógépet. Mindez azért nagyon érdekes, mert ezek a cikkek általában nem férnek bele a személyautó csomagtartójába. Az adott netes áruház átvételi pontjain viszont többen fordultak meg, számuk hozzávetőleg megduplázódott. Tavalyelőttihöz képest a házhoz szállítást választók aránya egyedül a fotós tartozékok, a napi fogyasztási cikkek és a kerékpárok kategóriáinak esetébe nőtt.