2021.07.23. 14:00
Gyorsvasút járna Fejérben is – A Vértest délről megkerülve, leágazással Fehérvár felé
Nagyszabású vasúti fejlesztés van kilátásban. A beruházás hasznát ugyan mi is élvezhetjük, a nagy sebességű vasutat azonban valójában már a gyermekeinknek építjük – emelte ki Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a fórumon.
Az emeletes Kiss motorvonatok is komoly előrelépést jelentettek, most egy újabb lépéssel gyorsvasutat terveznek
Fotó: Mészáros János / Új Néplap
Elkészült az ország első nagy sebességű vasútvonalának megvalósíthatósági tanulmánya – minderről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztató céllal rendezett online konferenciát kedden, hogy az érintett települési, megyei önkormányzatok képviselői és a szakmai szervezetek betekintést nyerjenek a gyorsvasúti fejlesztés hátterébe, hazai szakaszának műszaki és megvalósíthatósági paramétereibe.
Mosóczi László államtitkár a Budapest–Varsó/Bécs nagy sebességű vasútról szólva megjegyezte: hazánk bekötése az európai gyorsvasúti hálózatba nemcsak kihasználható lehetőség, hanem elkerülhetetlen lépés. A következő évtizedben megépülő nagy sebességű vasútvonalon Budapestről Bécsbe és Pozsonyba kevesebb mint 2 óra alatt, Prágába 3,5 óra alatt, Varsóba 5,5 óra alatt lehet majd eljutni. A környezetvédelmi munka elvégzésére az Európai Unió pályázatán csaknem 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert hazánk.
Törő Gábor, megyénk 2. választókerületének országgyűlési képviselője örömét fejezte ki a tervezett fejlesztés kapcsán. Amint lapunknak elmondta: a Székesfehérvár és Győr közötti távolság 30 perc alatt megtehető lesz az elkészülő új szakaszon. Az újonnan kiépítendő vasúti pálya Kelenföldtől nyugatra indulna a Vértest délről megkerülve, leágazással Székesfehérvár felé. Az új hidak és alagutak által a vasúti és közúti szintbeli kereszteződések elkerülhetők lesznek, s ezáltal növekszik a biztonság. Teljesen megújul a bodajki és a móri vasútállomás is. A tervezett nagy sebességű vasútvonal hazánk legforgalmasabb közlekedési tengelyében helyezkedik el, a szerelvények 250–320 kilométer/órás tempóval roboghatnak majd.