szponzorált tartalom

2021.03.08. 15:28

Amit a keresőoptimalizálás nyújthat

A weboldalak, blogok, webshopok és gyakorlatilag minden online tartalom annyit ér, ahány egyedi majd visszatérő látogatót képes bevonzani. Ennek megértése egyszerű: minden egyes oldalfelkeresés a potenciális célközönség elérését biztosítja. A vevő, kliens, üzenet célcsoportja mind-mind egyetlen kattintásnyira van, bármilyen tartalmat is szeretnénk „eladni” az interneten. A verseny nagy, az emberek figyelmét megragadni, az előnyt kicsikarni pedig nem könnyű feladat.

SEO (Search Engine Optimization) text wooden cube blocks on table background. Idea, Vision, Strategy, Analysis, Keyword and Content concept

Kinek van szüksége keresőoptimalizálásra?

Gyakorlatilag mindenkinek, aki komoly célközönséget szeretne megszólítani, az elért eredményeket megtartaná, sőt, újabb olvasókat/vevőket/ügyfeleket szeretne bevonzani. A keresőoptimalizálás (SEO) pont erre lett kitalálva, sokan élnek is vele, illetve alkalmazzák az új és újabb módszereit.

Ezek között egészen nagy cégek is vannak, akik a Google első tíz találatában szeretnék viszontlátni a brandjüket, lehetőleg örökre. Ők komoly stratégiával és természetesen még komolyabb költségvetéssel dolgoznak, de éppen a nagyságuk miatt a keresőoptimalizálás (SEO) csak az egyik a számos markentingfegyver közül, amellyel naponta élnek és amit folyamatosan használnak. Az a tény, hogy a gyakorlatilag korlátlan lehetőségeik ellenére mégis használják, mindent elmond a módszer, vagyis inkább szakma hatékonyságáról.

A SEO mindenkié

Az internetes keresők, elsősorban a Google jelentőségével még csak ismerkedők előbb utóbb találkoznak a rangsorolás fogalmával, és szembesülnek a ténnyel, hogy az a weboldal, amely nem szerepel a Google első néhány tíz találatában, az olyan a mintha nem is létezne. Egy átlagos kulcsszavas keresés során a Google több ezer vagy akár százezer találatot ad ki, amelyek közül a relevánsak az első néhány oldalon szerepelnek, a többiek pedig elvesznek a tömegben.

Ez annak ellenére is lehetséges, hogy egy adott weboldal minőségi tartalommal bír. A titok, amellyel egy ilyen helyzeten segíteni lehet, a keresőoptimalizálás (SEO) helyes használata. Itt nem kell egyből fizetett szolgáltatásra gondolni, hiszen a keresőoptimalizálásnak vannak tanulható, ingyenes és mégis hatékony részei is. Ilyen értelemben ez az eszköz mindenkié, éppen úgy élhet vele egy kezdő blogger, mint egy milliárdok felett diszponáló multicég. A cél ugyanis ugyanaz, bekerülni és bennmaradni a Google első helyeinek valamelyikében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában