hirdetés

2019.03.04. 12:43

Mi történik egy online vállalkozással, ha nincs mögötte keresőmarketing ügynökség? (szponzorált tartalom)

5-10 évvel ezelőtt, aki időben elkezdte kiépíteni cége online jelenlétét például weboldalakkal, fórumokkal, blogokkal, közösségi média fiókokkal és webáruházakkal, az néhány hónap alatt fel tudott jönni a keresők első néhány találata közé.

Forrás: Shutterstock

Fotó: nd3000

Annak ellenére, hogy a SEO és SEM már rég létezett, a gyakorlatban kevesen alkalmazták, így ha volt is konkurencia, azok, akik használták a jó kulcsszavakat és az alaptechnikák egy kis részét, tartani tudták a SERP-eken az első pozíciókat.

Így rengeteg cég meg tudott aránylag gyorsan gazdagodni, viszont egy idő után nyilván kinőtték magukat, s a legtöbben ahelyett, hogy egy keresőmarketing ügynökséget választottak volna, inkább például növelték az eladásra kínált termékek számát.

Itt szakadt ketté a cégek sorsa.

Aki nem haladt az online technológiákkal, lemaradt a versenyben.

Az online világ szinte fénysebességgel halad előre. Folyamatosan változnak a hardveres és a szoftveres megoldások, a felhasználói igények és szokások, s az egyes iparágakat érintő trendek és események pedig csak fokozzák a technológia fejlődését.

A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség a konkurencia kutatások során rengeteg céget látott a SERP-ek első oldalának aljára csúszni, majd még hátrébb kerülni, hiszen sem a webes felületeik, sem a fizikai megoldásai nem tükrözték az aktuális trendeket. Egy új funkció, egy jól kialakított promóció, egy kényelmesebb felhasználói felület vagy egy ütős videókampány meg tudta volna őket menteni, de ők nem kértek a SEM-ből.

Aki folyamatosan újított, megelőzte a konkurens cégeket.

A SERP-eken lévő első helyeket évekig tartó cégeket így lassan megelőzték a fiatalabb, de jobb technikai alapokon nyugvó vállalatok, akik a felhasználói élmény fokozását tették előtérbe az üzleti stratégiájukban.

Ez azt jelentette a gyakorlatban, hogy kiadták egy profi SEO-SEM cégnek, hogy tegye rendbe a webes felületeiket, hogy meg tudják előzni a konkurenciát, aki akkor semmit sem tett azért, hogy jobb felhasználói élményt nyújtson a látogatóinak.

Haladás vs maradás

Teltek az évek, így aki időben észbe kapott, s megmentette online vállalkozását azzal, hogy szakmai kezekre bízta cége népszerűsítését, az mind a mai napig tartja a jól kiérdemelt pozícióját az adott kulcsszavakra a SERP-eken.

Viszont aki csak most próbálja meg megjavítani azt a weboldalt, ami már évek óta szinte haldoklik a neten, annak lehet, hogy már egyszerűbb lenne tiszta lappal indulnia, új cégként.

Nem mindegy emiatt, hogy milyen online marketing ügynökségre bízza ezt a feladatot, hiszen ha nincs elég tapasztalata a szakembereknek, könnyen tönkretehetik a cég eddigi munkáját.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában