2013.01.29. 14:11
Veszélyből lehetőség
Az elmúlt években a Google kegyeit keresve szinte mindenki megfeledkezett arról, hogy az interneten alapvetően a tartalom a lényeg.
Ma már üzleti iskolákban és marketingtanfolyamokon is azt oktatják: a keresőre való optimalizálás (SEO) kimerült, a tartalommarketingé, a 3.0-é a jövő. Kár az internetes keresőóriásra mutogatni, lényegében ő is a tartalmakat akarja eljuttatni a közönséghez.
A keresés mellett egyre nagyobb szerepe lett a megosztásnak és az ajánlásnak ezért is értékelődik fel mind jobban a közösségi média - főleg a Facebook. Aki ott nincs, az nincs egyáltalán. E mondat pár éve még mosolyt csalt vállalkozó ismerőseim arcára, ami mára sokaknál torz és kínos vigyorrá merevedett, majd lefagyott. Nem egy kereskedőt ismerek, akinek forgalma harmadát elvitte az internet. A vevő ma már előbb körülnéz, alaposan tájékozódik a világhálón, rosszabb esetben bemegy a boltba próbálni, s a webáruházban vásárol.
Gyilkos verseny ez, de lehetőség is lehet. Darwin szerint nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra. Tegyük hozzá: az okos rendszerint fogékonyabb, mint az erős.