Gazdaság

2011.10.17. 02:28

Pénzügyi panaszok békésen

Budapest - Hatékonyan működik a Pénzügyi Békéltető Testület. Az eddig beérkezett kérelmek többségénél a fogyasztónak lett végül igaza.

MTI

Az esetek 63 százalékában a fogyasztó, 37 százalékában pedig a pénzügyi szolgáltató számára kedvező döntés született - mondta Nadrai Géza, a testület elnöke az első száz nap eredményeiről tartott sajtótájékoztatón. Hozzátette, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) mellett július óta működő testület (PBT) hatékonyságát mutatja, hogy átlagosan 39,5 nap alatt oldják meg az ügyeket. A testülethez érkezett kérelmekből eddig 579-et dolgoztak fel - tájékoztatott. A kérelmek 43 százaléka a bankokat érinti, 32 százaléka a biztosítókat, amíg 25 százaléka az egyéb pénzügyi vállalkozásokat, például takarékszövetkezeteket. Az elnök kifejtette, a testület célja a hatékony és gyors, a fogyasztók számára ingyenes jogintézmény működtetése. Ennek jegyében 307 kérelem esetében már lezárult az ügy: ezen belül 189-et eljárási okból elutasítottak. A kérelmek 17,29 százaléka Budapestről érkezett, ezt követi Pest megye 12,27 százalékkal. A legkevesebb kérelmet, az ügyek 2,04 százalékát Nógrád megyéből kapta a PBT. 2009-ben 560 pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos ügy keletkezett, amíg 2010-ben 880. A PBT jelzésére a PSZÁF eddig összesen 18 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, mert az adott pénzintézet nem tett eleget a békéltetésből rá háruló kötelezettségének.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!