új idők, új szokások

2018.05.08. 13:38

Egyre több idős internetezik, csökken a generációs szakadék

Sokan használnak már okostelefont is.

Az elmúlt évben jelentősen nőtt az internetezők aránya az idősek körében, a generációk közötti digitális szakadék nem mélyül tovább – ismertette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásának eredményét a hivatal főigazgatója kedden Siófokon, a Media Hungary 2018 konferencia megnyitóján. Aranyosné Börcs Janka az 1500 szervezeti vezető, 2000 háztartás és 3000 internetező megkérdezésével készült, reprezentatív felmérés eredményét ismertetve hozzátette: az előző évi 33 százalékkal szemben

ma a 60 év feletti lakosság 44 százaléka használja aktívan az internetet, az okos telefont használók aránya pedig 14-ről 28 százalékra nőtt.

Az idősek a „szörfözésben” ugyanolyan aktívak, mint más korosztályok, jellemzően napi másfél órán át böngészik az internetet; kétharmaduk Facebook-használó, közülük minden második rendszeresen csetel, és tízből négyen a Youtube-ot is felfedezték maguknak – közölte.

Kitért arra is, hogy

az idős korosztály a fiatalokkal ellentétben a közösségi felületeken nem feltétlenül a kapcsolattartást, hanem a szórakozást részesíti előnyben.

Harminckilenc százalékuk kifejezetten szórakozásra használja a közösségi oldalakat, ami figyelemreméltó reklámszempontból is – jegyezte meg.

A főigazgató elmondta: míg a 2010-es évek elején Magyarország az internethasználat terén a fokozatosan leszakadók között volt a régióban, mára az idős korosztály felzárkózott. A felmérés szerint a világháló használata az időseknek rendkívül fontos, távolságokat hidalhatnak át, megkönnyíti számukra az ügyintézést.

Hangsúlyozta azt is, hogy

a technikai ismeretek nem elegendőek, a tudatos eszközhasználat, az elért információk kritikus befogadása, értékelése is fontos.

„A kutatás eredményei megcáfolják azokat a múltbéli tapasztalatokat, miszerint a generációk között a digitális szakadék mélyül” – jelentette ki.

A kedden kezdődött kétnapos konferencián, amelyet 23. alkalommal rendeztek meg, tizenhat szekcióban 277 előadás hangzik el a média, a reklám, a kommunikáció, a kereskedelem képviselőitől. A tanácskozás kiemelt figyelmet szentel a fogyasztói élményhez kapcsolódó témáknak.

Borítókép: adriaticfoto/Shutterstock

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!