nem ördöngösség

2021.10.17. 13:03

Étkezési szokások, amit érdemes betartani, ha elmúlt 40

Vannak olyan étkezési szokások, amiket érdemes beiktatni a napirendünkbe, ha egészségesek és fittek szeretnénk maradni.

40 év felett a test már nem úgy működik, mint a húszas években. Vannak olyan étkezési szokások, amiket érdemes beiktatni a napirendünkbe, ha egészségesek és fittek szeretnénk maradni. Ebben nyújt segítséget a mindmegette.hu cikke.

Reggelizzen az ébredést követő 1 órában

Az étkezés megfelelő időzítése nagyon fontos az anyagcsere szempontjából. Ha az ébredést követő első órában reggelizik, akkor ráadásul nemcsak az anyagcseréjét indíthatja be, de produktívabb is lesz, és elkerülheti a fejfájást is – írja az eatthis.com.

4-6 óránként egyen valamit

Nemcsak az a fontos, hogy egy egészséges reggelivel indítsa a napját, hanem az is, hogy az anyagcseréje érdekében 4-6 óránként egyen – így a pluszkilók is könnyebben fognak leolvadni.

Figyeljen oda jobban a szíve egészségére

A 20-as évei valószínűleg az egyik utolsó dolog, amire gondolt, az a szíve egészsége volt, azonban 40 felett erre már érdemes odafigyelni. Fókuszáljon a magasabb rosttartalmú és az alacsonyabb koleszterinszintű élelmiszerekre, és egyen sok spenótot, lazacot, zabpelyhet, avokádót és olívaolajat.

Cserélje le tányérjait

Hasznos lehet, ha kisebb tányérokra vált, és ennek megfelelően csökkenti a megszokott adagokat. A váltás jelentős kalóriacsökkentést eredményezhet.

Fogyasszon minél több antioxidánst

Az antioxidánsok különösen fontosak az életkor előrehaladtával, hiszen rendszeres fogyasztásuk csökkentheti a rákos megbetegedések kialakulását és az izületi fájdalmakat is. Érdemes tehát beépíteni az étrendbe sok-sok gyümölcsöt és zöldséget, főként a dióféléket és a babot.

Fogyasszon minél több káliumot

A káliumbevitel növelése csökkentheti a magas vérnyomás kockázatát. A jó káliumforrások közé tartozik a legtöbb gyümölcs és zöldség, például a banán, a burgonya, az avokádó és a spenót.

Fogyasszon minél több rostot

A rost bevitele segíti a bél működését, csökkenti a vastagbélrák kockázatát és a szíve egészségét is segít megőrizni. Érdemes belőle naponta 30 grammot fogyasztani – megtalálhatóak a gyümölcsökben és a zöldségekben, a teljes kiőrlésű gabonákban, valamint a hüvelyesekben.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik