Számos feladhatatlan csekket kaptak a fogyasztók géphiba miatt

Székesfehérvár - Sokan kényszerültek úgy távozni a postáról az elmúlt időszakban, hogy nem tudták feladni a Széphős csekket. A hiba a szolgáltatónál volt. Ezt egy belső vizsgálat is igazolta.

S. Töttő Rita

Gyűrött a csekk, sajnos nem tudtam feladni a postán - panaszolta több olvasónk is az elmúlt időszakban, akiknél ezen túl több közös pont is körvonalazódott, miután elmesélték történetüket: egyrészt, hogy mindannyiuknak Széphős csekkel gyűlt meg a bajuk, másrészt pedig, hogy a postán azt mondták nekik, az utóbbi időszakban gyakran találkoztak hasonló problémával. 

A bajos csekkeket ugyanis a legtöbb postai beolvasó nem tudta értékelni. Ezek után  a fogyasztó - ha nem szeretne elmaradást a Széphőnél - kénytelen befáradni a szolgáltatóhoz, s ott kiegyenlíteni a tartozását. Ez pedig plusz fáradság és idő sokak számára. Megkerestük természetesen a szolgáltatót is az ügyben. A Széphő Zrt. előtt, mint kiderült, nem ismeretlen a probléma. 


- Az utóbbi néhány hétben több bejelentés érkezett a Széphő Zrt.-hez, hogy a fogyasztók számára kiküldött számlák és a perforációval hozzá csatolt csekkek postai feladásra alkalmatlanok, mivel gyűröttek és hibásan hajtottak -  vázolta a problémát Temesvári Balázs vezérigazgató. A cég, információink szerint belső vizsgálatot is indított az ügyben. A bejelentéseket kivizsgálták, melynek eredményeként megállapították, hogy a problémát a számlákat borítékoló gép hibája okozta.

A társaság vezetője elárulta: egy borítékoló gép működik náluk, amely havonta 22-23 ezer számlát borítékol. Ennek következményeként leterheltsége  és meghibásodási kockázata magas.

- A több éves gép beállításai rövidebb ideig tartják a kívánt tűréshatárt, melyet követően már nem pontos a borítékba hajtott számla illeszkedése. A hiba nem általános, bizonyos mennyiség előállítása után jelentkezik, ezért nem a teljes fogyasztói kört érinti - magyarázta Temesvári Balázs, aki hangsúlyozta: a probléma elhárítása érdekében haladéktalanul felvették a kapcsolatot a borítékoló gép szervizével a gép bevizsgálására, állapotfelmérésére, szükség esetén javításra és a karbantartási gyakorlat módosítására vonatkozóan. S hogy addig se adjon ki hibás csekkeket a gép, az emberi figyelmet hívják segítségül: - A borítékolást végző kollégák fokozott figyelemmel kísérik a folyamatot annak érdekében, hogy ilyen jellegű probléma a jövőben ne fordulhasson elő. A hiba elhárításáig a borítékolást a munkatársaink kézzel fogják végezni, hogy a fogyasztókat megkíméljük a további kellemetlenségektől - tette hozzá az igazgató, s elnézést kért a fogyasztóktól, majd hozzátette: aki továbbra is hiányosságot észlel, forduljon az ügyfélszolgálathoz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!