Fantasztikus módszer nyelvtanuláshoz, nyelvtan és házi feladat nélkül

FMH - Nincs sem házi feladat, sem számonkérés, csupán kellemes kikapcsolódás. Eközben fülbemászó szituációk segítségével tanulhatunk nyelveket magyar módra.

Miskei Anita


Belák Ferenc elmondta: a cél az, hogy a tanuló megtanuljon kommunkálni
Fotó: FMH

Jóllehet a BrainTurbo egy 7-8 éve működő magyar találmány a nyelvtanulásban, csak kevesen és keveset tudnak róla.
Székesfehérváron is működik már egy nyelviskola, ahol ezzel a speciális módszerrel igyekeznek a hallgatók fejébe a tananyagot betáplálni. Betáplálni a szó szoros értelmében. Hogyan? A tanulni vágyók számára az információkat tudat alatt úgynevezett alfa állapotban viszik be. A tanórán tanár nincs jelen. Illetve csak az adott lecke betáplálása után, abból a célból, hogy a tudat alatt szerzett tudást a tudatosság szintjére emelje, és tökéletesítse a kiejtést. 

- Egy 40 órás tanfolyam elvégzése, heti négy alkalmi gyakorisággal  már használható tudást jelenthet. Jelenthet, mivel a tanulók agyi működése nem egyforma. Sok múlik azon is, hogy éppen milyen hangulatban érkeznek hozzánk. Az a cél, hogy a hallgató megtanuljon kommunikálni, amihez nagy mennyiségű szókincset kap. Mivel a nyelv elsajátítása hallás után történik, a minimálisnál kevesebb nyelvtant tanítunk - mesélte Belák Ferenc, az iskola ügyvezetője.
Egyelőre a német és angol nyelv ismerete szerezhető meg a nyelviskolában, azonban az  év végétől tervezik a spanyolnyelv-tanfolyam bevezetését is.
A jövő módszere vonzó lehet a kevésbé szorgalmas diákoknak is, hiszen nincs számonkérés, felkészülési kötelezettség és házi feladat sem. Sőt, a nyelviskolába nem tanulni, sokkal inkább pihenni érkezik a hallgató. Kényelmesen hátradőlhet egy karosszékben, és fülhallgatón keresztül érkezik az idegen nyelvű információ. Közben folyamatosan mérik az agyi tevékenység működését. Ha nehezebb a befogadóképességünk, akkor a lecke is lelassul, azonban, ha a monitor szerint éhezünk a tudásra, a párbeszédek is villanás-szerűen követik egymást a fülhallgatóban.

Az agyműködést egy számítógépes monitoron nyomon követik, s a diák a pihentető tanulás után azt is megtudhatja, mennyire volt képes ellazulni, mennyire volt agya aktív. Megtudtuk, bizony a kívülről hozott feszültségek a módszer gátlói lehetnek, azonban akadt olyan tanonc is, aki az iskolapadban szerzett kevéske tudását ezzel a technikával középfokú szintre tornázta fel, s már arra is képes, hogy izgalom nélkül beszélgessen bárkivel a választott idegen nyelven. A nyelvtani ismeretek oktatásának hiánya azonban felveti a kérdést, vajon felnőttként éppoly befogadó lehet agyunk mint gyermekkorban?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!