Jó esélyei vannak a fehérvári elkerülőnek - közútfejlesztési tervek a megyében

Székesfehérvár - Miért lobbizzon a megye a közútfejlesztés terén? Erről is szó esett szerdán a megyeházán tartott konferencián.

Tribolt Lajos

 

A megye közúti fejlesztési lehetőségeiről tanácskoztak ma a megyeházán. Most készül az országos, 2030-ig terjedő közútfejlesztési terv. Ahhoz, hogy a megye eredményesen lobbizhasson, egyeztetni kell az elképzeléseket, terveket, s utána egy irányba húzni a szekeret - tartalmilag ez is megfogalmazódott.
Jó hír, amit Cser-Palkovics András mondott, hogy a Feketehegyet és Szárazrétet kikerülő új út megvalósítása előtérbe került. Ez azért fontos, mert tehermentesítené az Új Csóri út elején a körforgalmat, ami ma Székesfehérvár legproblémásabb csomópontja. Megépülhet talán a móri csomóponti körforgalom és a 13-as, 81-es, 62-es utak vonalában létrejöhet egy Győr- Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét közlekedési folyosó, ami a Komárom szélén tevezett közúti híddal új dimenziókat is kaphat. Sajnos, a pénzügyi helyzet miatt az M8-as megyei déli szakasza valószínűleg csak évtizedek múlva épül meg, autóút formájában.

- A megyei önkormányzatok feladatrendszere valószínűleg átrendeződik. Úgy tűnik, hogy meghatározó szerepük lesz a területfejlesztésben és a településfejlesztésben - mondta el Vargha Tamás megyei közgyűlési elnök a közútfejlesztésről rendezett megyei konferencia szünetében tartott sajtótájékoztatón. Az új szerepkörre már készülni kell, ezért volt fontos a konferencia, valamint mert szinte a hazánkat érintő összes pánerupai  útvonal áthalad a megyén.
Nem riogatni akart Varga Gábor  országgyűlési képviselő, cecei polgármester, amikor azt mondta, hogy a japán atomerőmű baleset arra tanított: célszerű visszaállítani a Paks-Előszállás vasúti közlekedést és az atomváros ötven kilométeres körzetében rendbe kell tenni az utakat. Célszerű Sárbogárd térségének közúti kapcsolatát javítani Dunaújvárossal és Pakssal.
Elhangzott, hogy az M8-as déli szakasza  2020 után épülhet meg. A megye szorgalmazza a 62-es út elkerülő szakaszainak továbbépítését. A fehérvári nyugati elkerülő  építése előtérbe került. Balsay István,  a rendezvény szervezője elmondta, hogy jó úton járnak a komáromi új híd építéséről folytatott tárgyalások,  és ismét négysávos útként került be a tervekbe a 81-es út.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!