2020.03.06. 11:30
Válásoknál, építésügyeknél, szabálysértéseknél is módosult az ügyviteli menet Fejérben
Amikor a gyerekekkel való kapcsolattartás végrehajtásáról kell dönteni vagy amikor szabálysértési ügyeket kell intézni, új helyzetekre számíthat az ügyfél. A változások tengerében a Fejér Megyei Kormányhivatal nyújt segítséget.
Építkezésen. Egységessé válik az építésügyi igazgatás is
Fotó: Shutterstock
A decemberben elfogadott és márciusban élesedett újításoknak köszönhetően tovább egyszerűsödött a közigazgatás, mellyel számos területen hatékonyabbá és gyorsabbá vált az ügyintézés. Lassulás vagy gyorsulás várható? Kérdéseinkkel a Fejér Megyei Kormányhivatalt „támadtuk” meg.
Mint kiderült, a változásokat az ügyfelek is érzékelni fogják, tekintve, hogy a március elseje után induló közigazgatási eljárások esetén gyorsabbá válik az ügyfelek számára a jogerős döntések meghozatala.
Figyelem! Megszűnik a másodfok
Közigazgatási ügyekben megszűnik a másodfok, vagyis mostantól mind a járási hivatalok, mind a kormányhivatalok döntéseivel szemben „fellebbezési szándékkal” közvetlenül a bírósághoz fordulhatnak az ügyfelek és közigazgatási pert indíthatnak.
Szintén a bíróságokra került át a gyermekekre vonatkozó kapcsolattartás végrehajtásának döntési jogköre, ami válások intézésekor kerülhet terítékre. Ennek végrehajtásával kapcsolatos döntések meghozatala ugyanis korábban a gyámhatóságok feladata volt, márciustól pedig a bíróságé lesz.
A változásnak köszönhetően gyorsabban meghozhatók a végleges döntések.
Ne a hatóság bírálja saját magát!
A tapasztalatok azt mutatják, hogy ezeknek az ügyeknek több mint 90 százaléka amúgy is mindig a bíróságon landolt.
Jelentős változás továbbá, hogy a szabálysértési feladatokat márciustól a rendőrség intézi a járási hivatalok helyett. Ezzel a lépéssel szakmai körbe került a bűncselekményekkel szembeni fellépés éppúgy, mint a ki-
sebb szabálysértések kezelése.
A jegyzők felsóhajthatnak, de az építtetők is
S ahogy azt már megírtuk, egységessé válik az építésügyi igazgatás is, mégpedig azzal, hogy a korábban a jegyzőkhöz telepített építésügyi feladatokat a továbbiakban a kormányhivatalok végzik.
Az építésügyi igazgatás valójában soha nem volt önkormányzati feladat, hiába a kijelölt polgármesteri hivatalokban látták el. Az építésügyi teendők egy részét ugyanis a jegyzők államigazgatási feladatként végezték, a többi eddig is a járási és kormányhivatalokhoz tartozott. Annak révén, hogy az eddigi töredezett feladatellátás, illetve a hatásköri átfedések megszűnnek, hatékonyabb lesz az ügyfelek számára az építésügyi engedélyezés.
A részletes, pontosított ügyfélfogadási rendről cikkünkben elhelyzett keretes írásunkban olvashatnak bővebben.
Építésügyek: ügyfélfogadási helyszínek, időpontok
A Fejér Megyei Kormányhivatal pontosította az építésügyekre vonatkozó ügyfélfogadási helyszíneket és időpontokat. Ezek szerint a székesfehérvári, móri, bicskei, gárdonyi, enyingi, valamint a dunaújvárosi, martonvásári és sárbogárdi önkormányzatoknál (polgármesteri hivataloknál) már nem lehet intézni az építésügyeket.
Helyettük az ügyfelek mehetnek az alábbi járási hivatalokba, amelyekben működik a Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály I., illetve II.:
– Székesfehérvár, Mátyás király körút 13. III. emelet (hétfő 8.00– 11.30 között, szerda 8.00–11.30 és 13.00–15.30 között, péntek 8.00–11.30 között)
– Mór, Szent István tér 1/b 3. sz. irodában (hétfő 8.00–11.30 között, szerda 8.00–11.30 és 13.00–15.30 között, péntek 8.00–11.30 között, illetve telefonon ügyfélfogadási időben a 06-22-563-032-es telefonszámon)
– Enying, Szabadság tér 14. 7. sz. irodában (hétfő 8.00–11.30 között, szerda 8.00–11.30 és 13.00–15.30 között, továbbá telefonon ügyfélfogadási időben a
06-22-795-780 telefonszámon)
– Dunaújváros, Szórád Márton u. 39 I. emelet (hétfő 8.00–11.30 között, szerda 8.00–11.30 és 13.00–15.30 között, péntek 8.00– 11.30 között)
– Sárbogárd, Hősök tere 2. (hétfő 8.30–11.30 és péntek 8.30–11.30 között, telefonon ügyfélfogadási időben a 06/20/795-640 telefonszámon)
Az építési ügyek intézésére a továbbiakban is elektronikus úton, az ÉTDR számítógépes alkalmazás használatával vagy személyesen, ügyfélfogadási időben van lehetőség.