2010.11.22. 03:28
Egy napig teljes lefedettség volt
Székesfehérvár - Irányítótoronyá lett hétvégére a Lánczos Kornél Gimnázium. A világ egyik legnagyobb repülő-szimulátoros szervezete innen irányította a magyar, cseh és szlovák légtérben a pilótákat.
A szimulátoros repüléshez egy számítógép, egy program és egy internet-hozzáférés kell. A szabály mindössze annyi, hogy pontosan ugyanúgy kell mindent csinálni, mint a valóságban. A radarkép is éppen olyan, mint a valóságban: apró pontok mutatják a repülő lajstromjelét, és a sebességvektort, ami mutatja a repülési irányt, s azt, hogy 5 perc múlva hol lesz a gép - mutatta be a rendszert Bencsik Zoltán supervisor, az IVAO magyar divíziójának vezetője, miközben éppen egy német és egy nehezen kezelhető olasz pilótát próbáltak navigálni.
A pilóták otthon, a gép előtt ülve repülnek. Ahhoz, hogy valaki irányítson - mint a valóságban - különböző fokozatú vizsgákat kell letenni. A repülő-szimulátoros világnak nem csak civil vonala van. Ahogy azt a vendégeket fogadó Szentesi Gábortól, a katonai, pontosabban a speciális műveletek koordinátorától megtudtuk: a különféle kutató-mentő, felderítő akciók mellett a légi tankolást és az anyahajóra való le- és felszállást is gyakorolhatják.
A szimulátoros repüléshez egy számítógép, egy program és egy internet-hozzáférés kell. A szabály mindössze annyi, hogy pontosan ugyanúgy kell mindent csinálni, mint a valóságban. A radarkép is éppen olyan, mint a valóságban: apró pontok mutatják a repülő lajstromjelét, és a sebességvektort, ami mutatja a repülési irányt, s azt, hogy 5 perc múlva hol lesz a gép - mutatta be a rendszert Bencsik Zoltán supervisor, az IVAO magyar divíziójának vezetője, miközben éppen egy német és egy nehezen kezelhető olasz pilótát próbáltak navigálni.
A pilóták otthon, a gép előtt ülve repülnek. Ahhoz, hogy valaki irányítson - mint a valóságban - különböző fokozatú vizsgákat kell letenni. A repülő-szimulátoros világnak nem csak civil vonala van. Ahogy azt a vendégeket fogadó Szentesi Gábortól, a katonai, pontosabban a speciális műveletek koordinátorától megtudtuk: a különféle kutató-mentő, felderítő akciók mellett a légi tankolást és az anyahajóra való le- és felszállást is gyakorolhatják.
A pilóták otthon, a gép előtt ülve repülnek. Ahhoz, hogy valaki irányítson - mint a valóságban - különböző fokozatú vizsgákat kell letenni. A repülő-szimulátoros világnak nem csak civil vonala van. Ahogy azt a vendégeket fogadó Szentesi Gábortól, a katonai, pontosabban a speciális műveletek koordinátorától megtudtuk: a különféle kutató-mentő, felderítő akciók mellett a légi tankolást és az anyahajóra való le- és felszállást is gyakorolhatják.
A pilóták otthon, a gép előtt ülve repülnek. Ahhoz, hogy valaki irányítson - mint a valóságban - különböző fokozatú vizsgákat kell letenni. A repülő-szimulátoros világnak nem csak civil vonala van. Ahogy azt a vendégeket fogadó Szentesi Gábortól, a katonai, pontosabban a speciális műveletek koordinátorától megtudtuk: a különféle kutató-mentő, felderítő akciók mellett a légi tankolást és az anyahajóra való le- és felszállást is gyakorolhatják.