Sport

2014.06.15. 16:35

Herczig Norbert győzött a Fehérvár-ralin

A hét év szünet után ismét megrendezett Fehérvár-ralin Herczig Norbert és Igor Bacigal ért elsőként a célba a Skoda Fabia S2000 versenygéppel. A győztes a 10. gyorsaságin vette át az első helyet az addig vezető Krózser Menyhérttől.

Matók János

Szombaton a murvás gyorsasági szakaszok – kivéve a fehérvári városszéli Aranybullát, ahol óvatos becslések szerint is 5-6000 néző jelent meg – egy kissé megrostálták a mezőny, több gép féltengelytörést szenvedett, de rengeteg volt a defekt is. A szurkolókat viszont a környezetvédők, és a hatóság „kukacoskodása” bosszantotta, hiszen az utolsó pillanatban, a pénteken kapott értesítés szerint a várpalotai, és az Iszkaszentgyörgy–Csór murvás gyorsasági szakaszok belső területeit az éles robbanó töltetek és környezetvédelmi okok miatt a közönség elől elzárják. A félreértések miatt azonnal tisztázzuk: környezetünk védelme közügy, de! A területre gyalogosan érkező ember olyan nagy, és megfordíthatatlan természeti károkat okoz, mint az elmúlt hetekben az itt gyakorlatozó holland harckocsik? Mert a több tonnás hadi eszközök tökön-babon át száguldoztak, a talpukon körbe-körbe forogtak, elpusztítva szinte mindent, amerre csak jártak. Úgy látszik, a környezetvédőket, a hatóságot ez abszolút nem aggasztotta, csak a gyalogos nézők. Akiket a belső területeken óriási távcsővel levadászó, a terepen autóval(!) közlekedő – mert nekik szabad, mondta az egyikük – környezetvédők vizslattak.

A murván némi meglepetésre a Krózser, Papp (Mitsubishi Lancer Evo IX. R4) bizonyult a legjobbnak, mögötte a Herczig, Bacigál (Skoda Fabia S2000), és a Kazár, Szőke (Ford Fiesta RRC) duók előtt. A végső győzelemre is esélyes Turán, Zsiros (Peugeot 208 T16 R5) egység az 5. helyen várta a vasárnapi aszfaltos gyorsokat, ennek oka egy defekt, s egy alkalommal a pilóta hibája volt, de nem szabad elfelejteni, hogy ők is még most ismerkedtek a vadonatúj géppel.

A szombati murvát az aszfaltos szuperspeciál zárta a belvárosban, ahol a 3-4 ezer fős közönség – többen nem is fértek volna el az utca két oldalán – rendkívül hálás volt a látványért. A rali résztvevőinek a speciál nem számított bele a versenybe, így igazából nem hajtották meg a gépeket. Nem úgy a fehérvári id. és ifj. Zángó Zoltán, akik a drift szakág avatott és eredményes művelői. Többször kimentek a pályára – a feol.hu nyereményjátékán kisorsolt megfejtők szinte elolvadtak a gyönyörtől, amikor kiszálltak a BMW-ből –, s mindannyiszor a nézők hangos ovációja, és vastapsa volt a jutalmunk.

Vasárnap aztán a futóművek átállítása után, a hat aszfaltos gyors várta a mezőnyt. Az első három után még Krózser Menyhért állt az élen, ám akkor a Mitsubishi Lancer Evo IX. R4 váltóháza makrancoskodott, így Herczig Norbert a 10. gyorson átvette a vezetést, amit a célig már meg is tartott.

Balról jobbra: Papp György, Krózser Menyhért, Igor Bacigal, Herczig Norbert, Szőke Tamás. Kazár Miklós, Botka Dávid, Mihalik Péter (a duó 4. lett), Turán Frigyes, és Zsiros Gábor (ők az 5. helyen zártak)a Fehérvár-rali díjkiosztóján, majd jöhetett a pezsgőzés (Fotó: Soós Attila)

Krózser a második helynek is nagyon örült, s a céldobogón sportszerűen azt mondta, hogy a Skoda pilótája megérdemelte a győzelmet. A harmadikként végző Kazár Miklós sem volt elégedetlen, ahogy mondta, a futam előtt mindössze 15 kilométert tudott tesztelni a számára vadonatúj Ford Focus RRC-vel, s ezért sem tudott 100 százalékot kiadni magából. Ami a Fehérvár-ralit illeti, szinte az összes résztvevő elragadtatással beszélt a rendezésről, a pályákról, a körülményekről, s már most nagyon várják, hogy 2015-ben visszatérhessenek Fehérvárra. Leginkább Balogh János dicsérte a pályákat, a körülményeket. A díjkiosztásnál Herczig Norbert nagy tapsot kapott, amikor a győztesnek járó serleget átadta Vargha Tamás országgyűlési képviselőnek, honvédelmi államtitkárnak a Fehérvár-rali létrehozásáért, a futam példaszerű megszervezéséért, és lebonyolításáért. Ebben főszerepet vállalt a rendezőbizottság elnöke, Lakatos Róbert is, aki a díjkiosztón mosolyogva zsebelte be az elismeréseket. Volt olyan résztvevő, aki megjegyezte, bár a bajnokságból még több futam van hátra, de lehet, hogy a Fehérvár-rali már most kiérdemelte az Év versenye díjat.

Ami pedig a vasárnapi rali II osztályt, és a historic mezőnyt illeti, Fejér megye versenyzői műszaki, és egyéb problémák miatt sajnos nem értek célba. Legközelebb ők is rajthoz állnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!