Sport

2014.06.14. 14:06

Fehérvár-rali: Krózser vezet, a murva nem viccelt!

A murva nem viccelt, szedte az áldozatait a Fehérvár-rali első napján. A nézők élvezték a látványt, de ugyanakkor nagyon sokan méltatlankodtak a túlságosan szigorú környezetvédők miatt.

Matók János

A zöldhatóság „beleköpött” a nézők levesébe, és ez nagyon sok rali rajongót feldühített. Történt, hogy pénteken, szinte a 24. órában kapták meg a rendezők az értesítést, miszerint a várpalotai, és az Iszkaszentgyörgy–Csór murvás gyorsasági szakaszok belső területeit az éles robbanó töltetek és környezetvédelmi okok miatt a közönség elől elzárják. Korábban a szurkolók nem így tudták, hiszen voltak kijelölt nézői helyek, s ennek megfelelően érkeztek ki a gyorsokra. Így a tiltás ellenére a közkedvelt csóri „ötfához”, s ez volt az oka annak, hogy 15 percet csúszott a 2. gyorsasági szakasz rajtja.

A félreértések miatt tisztázzuk: környezetünk védelme közügy, de! A területre gyalogosan érkező ember olyan nagy, és megfordíthatatlan természeti károkat okoz, mint az elmúlt hetekben az itt gyakorlatozó holland harckocsik? Mert a több tonnás hadi eszközök tökön-babon át száguldoztak, a talpukon körbe-körbe forogtak, elpusztítva szinte mindent, amerre csak jártak. Úgy látszik, a környezetvédőket, a hatóságot ez abszolút nem aggasztotta, csak a gyalogos nézők.

Szerencsére a Fehérvár szélén található Aranybulla gyors szabadon látogatható volt, nem véletlen, hogy óvatos becslések szerint is 5-6000 néző élvezte a futamot. Amely az első két gyorsaságin szedte az áldozatait, főleg Várpalotán és a csóri szakaszon.

Délelőtt 42 autó rajtolt el, s fokozatosan csökkent a létszám, főleg féltengelytörések miatt. Ami viszont meglepő volt, az Krózser Menya teljesítménye, hiszen a 4. gyors után ő vezetett Herczig és Turán előtt. A hozzáértő szurkolók meg is jegyezték: „Ez a Mitsubishi tuti, hogy Asi féle gép, ezért ilyen jó!” A bajnoki címvédő Kazár ismerkedett a vadonatúj géppel, és a szakaszokkal nem akarta azonnal taccsra tenni a Ford Fiesta RRC-t, de a második körben már támadásba lendült. Turán jól haladt a Peugeot-val, de a 2. gyorson egy defekt némileg visszavetette. Ami sokaknak tetszett, az Herczig és a Skoda harmóniája, pedig nem is aszfalton zajlott az első nap.

Közben dolgoztak a sportbírók is, 5 autó is időbüntetést kapott, a legjelentősebbet, egy percet Lukács András, de az ismert menő, Balogh János is kénytelen volt elkönyvelni 40 másodpercet. Az első napon végül Krózser végig megőrizte az első helyét Herczig előtt. Harmadik helyen Kazár, negyediken Botka, ötödiken pedig Turán.

Vasárnap a 6 aszfaltos gyorsasági következik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!