Sport

2013.07.27. 12:48

Az utolsó klasszikus

Az idei, 45. Kékszalagon 521 hajó és csaknem 3000 versenyző rajtolt el. Európa leghosszabb távú tókerülő versenyén ezúttal nem csak a távot, de a forróságot és a szélcsendet is le kellett küzdeniük a vitorlázóknak. Litkey Farkas tizenegyedszer győzött!

Miskei Anita

Végül a rendelkezésre álló 48 órás limitidőn belül 337 hajónak sikerült befutnia. Az utolsó negyedórában még két hajó is célba ért, egy hajó pedig 26 másodperccel maradt le a katarzisról. 48 óra küzdelem után ennyivel, körülbelül két hajóhossznyival maradtak le az érvényes befutásról a versenyzők. No de mi is történt valójában?

A Kékszalag versenye óriási változás előtt áll, hiszen az idei volt az utolsó klasszikus Kékszalag, 2014-tól minden évben nyílt lesz a verseny. A könnyű, egytestű hajók mellett a mai technika csúcsát jelentő rohanógépek, a többtestű versenyvitorlások, katamaránok, trimaránok is rajthoz állhatnak. Persze ezek a gépek már részben összemérhették tudásukat egytestű társaikkal, hiszen 2010-2013 között páros években lehetőség volt rá.

Fotó: kekszalag.hu



Tavaly már tervezők, hajóépítők fantáziáját is megmozgatta a lehetőség, a jövő évtől pedig ténylegesen is beindulhatnak az ezirányú fejlesztések. Az idei volt az utolsó, ahol a nagy esélyesek mellett a klasszikusok is szép reményekkel indultak, s értek célba.

Éjfél előtt első helyen futott be az EvoPro nevű hajóval (eredetileg Lisa) a 45. Kékszalag Nagydíj versenyen Litkey Farkas csapata. Ezzel Litkey tizenhárom éven belül tizenegyedik Kékszalag győzelmének örülhetett. A gyenge szél a mezőny egészét próbára tette. A verseny első kétharmadán az esélyes Raffica Team vezetett Király Zsolt kormányzásával. Ők fordultak elsőként Keszthelyen a második helyezett előtt. Ekkor az EvoPro több kilométer hátrányban volt ellenfeleihez képest.



A visszaúton egyre gyengülő, foltossá váló, kihagyó szélben Litkeyék felzárkóztak. Egy szélcsendes foltban megálló Principessát megelőzve Badacsonynál utolérték a Rafficát, majd átvették a vezetést. A két hajó fej-fej melletti párvidalt vívott, sötétedés előtt a Raffica egy északi frissülés segítségével meglépett ellenfelétől, ám épp ez lett a veszte. Litkeyék a feltámadó dél-délkeleti szélben végleg visszavették a vezetést.

 

A mezőny többi versenyzője, közöttük sok székesfehérvári vitorlázóval, mind-mind megvívta a maga küzdelmét. A gyenge, le-leálló szélben sokat nyertek, veszítettek a versenyzők. Újabb és újabb leosztás után végül 337-en futottak be a limitidőn belül. Nagyon jó helyen, tizenhatodikként, de csak pénteken hajnali hat óra tájban ért célba a Varga Lajos kormányozta Nelson.



Huszadikként futott be több fehérvári versenyzővel a fedélzetén a Spirit of Pleasure, jól mentek Horgos Tamásék, de Kristóf Zoltánék a Bonddal bizony ácsorogtak, ahogyan a J’Korszakot kormányzó Farkas Tamáséknak sem volt szerencséjük a széllel.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!