Sport

2013.05.09. 14:54

Miskolcon nem kockáztat feleslegesen

Szombaton délután kezdődik a bajnokság 2. futama, a Mojito Lemon Miskolc-rali. Az 5-ös géposztályt vezető Matók Ádám a bajnoki címre tör, de feleslegesen nem kockáztat.

Matók János

Nem mindennapi látványban lesz részük a Miskolc-rali nézőinek és résztvevőinek, hiszen az első hat gyorsasági szakaszt késő este, és az éjszakai, hajnali órákban teszik meg a versenyzők. Szombaton a miskolci Városház téren 14.30-tól indulnak a rajtdobogóról az autók, majd a Népkerti salakpályán 15 órakor kezdődik a prológ, minden bizonnyal 10 ezer néző előtt.

Az I. osztályú mezőny programja az alábbi lesz: az 1. gyorsasági (Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt) rajtja 19,18; 2. gyors: (Lillafüred - Mályinka) 19,51; 3. gyors (Bükkszentlászló -Bükkszentkereszt) 22,39; 4. gyors (Lillafüred - Mályinka) 23,12; 5. gyors (Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt) 02 óra; 6. gyors (Lillafüred - Mályinka) 02, 33. Vasárnap 14 órakor a Királd - Borsodbóta, 14.31-től a Sáta - Ózd, 15.53-tól ismét a Királd - Borsodbóta, s végül az utolsó, a 10. gyors, a Sáta - Ózd 16,24-kor kezdődik.

Az első autó várhatóan 18,16-kor érkezik fel a céldobogóra a miskolci Városház téren. A fehérvári Tobak Team Hungary magyar bajnok pilótája, Matók Ádám már új navigátorral, Kecskeméti Balázzsal rajtol el a Miskolc-ralin.

 

Matók Ádám, a Honda pilótája nem akar feleslegesen kockáztatni (Fotó: Soós Attila)


- Számomra nagyon nehéz lesz a verseny, hiszen még soha nem jártam ezeken a pályákon - mondta Ádám, aki a Honda Civic Type R3 volánja mögött az Eger-ralin megnyerte az 5-ös géposztályt, és az elsőkerekes autóknál is vezeti a mezőnyt.

- Arról nem beszélve, hogy az éjszaka sem az én barátom, de hat gyorsaságin a sötétben autózunk. Ráadásul kimondva, kimondatlanul mindenki azt várja tőlem, hogy Turi Tamással - aki WRC helyett egy Renault Clio R3-assal tér vissza - a szerk. megjegyzése - versenyezzek.

Holott a bajnokság állása azt követelné meg tőlem, hogy ne vállaljak felesleges kockázatot, így nagyon vegyesek az érzéseim. Ám miután hosszútávú céljaim vannak, a kategórián kívül az elsőkerekes bajnokságot is szeretném megnyerni, ezért a Miskolc-ralit nem szeretném feláldozni. Úgy megyek majd, ahogy az egy érett pilótától elvárható, ahogy szeretnék, aztán majd meglátjuk, hogy ez mire lesz elég.

Lehet, hogy az első helyre is elegendő lenne, ha Turival nem az ő "hazai" pályáján kellene vívnom. Egy jó versenyzés, és a stabil pontszerzés a célom, ennyi, és nem több.

A pilóta azt is elmondta, hogy új navigátorával, Kecskeméti Balázzsal még meg kell szokniuk egymás stílusát, versenytempóját, de az együttműködésük már jól alakul, azzal nem lesz gond. Miskolc után a harmadik bajnoki futam a Veszprém-rali lesz majd július12-14.-én.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!