Lóerő

2017.03.30. 15:35

Autómárkák: Még vannak sztereotípiák, de manapság egyre inkább kezdenek kikopni

Kár tagadni: előítéleteink egy-egy autómárkával és sofőrjeikkel szemben gyakran megtalálnak minket, amikor autóvásárláson gondolkodunk, esetleg amikor konfliktusunk akad az utakon.

FMH-információ

Német precizitás, olasz életérzés, japán megbízhatóság? Vagy hippi, nőies, macsós, esetleg hivalkodó? Milyen előítéletek, tapasztalatok élnek bennünk egy-egy márkával és tulajdonosaikkal kapcsolatban? Milyen kép alakult ki az ismert autómárkákról a köztudatban? - Ezeket gyűjtötte össze egy kölcsönzéssel foglalkozó cég.

Íme néhány példa. Kezdjük az Audival. Nagyon sokan szeretnének egy ilyet, mert magabiztosságot és megbízhatóságot sugároz. A német kocsi nagyon meggyőző tud lenni, ezért sok vezető beosztású személy választja ezt a német autómárkát.

Számos autótípussal találkozhatunk az utakon, egyeseket irigykedve nézünk, másokat csodálkozva Fotó: well

Volkswagen: Sokunk emlékezetében népautóként él a Volkswagen, ami nem csupán egy autómárka, hanem egy életszemléletet is ad használójának. Eltérő ikonikus formáival, különböző életstílust tükröz: legyen az a nőies bogár, a hippi kisbusz, sportos Golf vagy akár városi elektromos. Seat: Ez az autómárka mostanában kezd igazán beépülni a köztudatba, az izgalmas és praktikus gépjármű kivitelezésével. Ezt az autómárkát választók szeretik az újdonságokat és a praktikus megoldásokat. Skoda: A Skoda régi típusai közül a legtöbb családban megfordult egy-egy, manapság pedig az egyik legtöbbet eladott márka. Az elegáns és kényelmes kivitelezésének köszönhetően családos üzletemberek használják. BMW: A tulajdonosok autóvezetési stílusáról sokaknak negatív a véleményük. Úgy tartják, hogy a sportos és határozott BMW-snek mindenki más lassú, akivel az úton találkozik - de lehet, hogy csak a túlzott magabiztosságuk riasztja meg a többi autóst.

Mercedes Benz: Egy igazi klasszikus az autók között. Visszafogott német elegancia jellemzi leginkább, örök státusszimbólum. Az évek során számtalanszor megújult mind külsőleg, mind pedig a vezetői korosztályt illetően. Egy időben legfőképpen az idősebb korosztály, manapság pedig már a középkorúak is előszeretettel választják. Opel: Sosem kop el... - válaszolná mindenki. Ezzel az autómárkával a tulajdonosok hosszú távra terveznek, vigyáznak rá, és családtagként kezelik. Ford: A tavalyi év legkedveltebb autója volt hazánkban. Hagyományos autó, amely a személygépkocsitól a haszongépjárműig kiszolgálja a sofőröket.

Volvo: A megbízható és biztonságos, igazi családi autó. Fiatalok körében a népszerűségét nagymértékben növelték a néhány évvel ezelőtti vámpíros filmek. Suzuki: „A mi autónk", mindenki számára elérhető jármű, legyen szó városi vagy vidéki utakról, ez az autómárka jelen van mindenhol.

Napjainkban egyre inkább kezdenek kikopni a fenti sztereotípiák a köztudatból. Ennek oka lehet az is, hogy az autógyárak több márkát is készítenek hasonló minőségben, igaz, eltérő árkategóriában.

Ezek is érdekelhetik