Lóerő

2014.02.13. 14:20

Kreatívak a Széchenyisek

Székesfehérvár - A Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola diákjai egy ingolstadti nyereményúton vannak, amit az év végi Audi Kreaktivity 2013 verseny fődíjaként hoztak el.

Göde Andrea

 

A győztes csapat tagjai: Németh Gábor (balra), Raffai Zsombor József, valamint Szabó Dávid ( Fotó: Széchenyi Szakközépiskola )

Az iskola igazgatója, Dominó Csaba elmondta: ez a különleges verseny évek óta sok tanulójuknak adott sikerélményt, ám arra a legbüszkébb, hogy az idei tanév két csapata nagyszerűen helytállt az országos megmérettetésen, két dobogós helyet hoztak a városnak. A ,,Fehérvár-1 , azaz Németh Gábor, Raffai Zsombor József, Szabó Dávid (11.F) az aranycsapat, a Vazs-Betony bronzérmet nyert Prim Ádám, Schmidt Attila, Schwarcz László és Szabó Bálint (13.A) révén.

A győztesek elmondták: - Amikor 9. osztályban megláttuk az akkori Audi Kreaktivity-re készülőket, eldöntöttük, egyszer mi is részt veszünk ezen. És most, 11. osztályos tanulókként tényleg vállalkoztunk egy modellautó építésére. A követelmények szigorúak: az autó nem működhet távirányítással és a meghajtásnak elektromosnak kell lennie, az áramforrása maximum egy 9 voltos elem. A jármű méretei nem haladhatják meg az 500 milliméter hosszúságot, 500 milliméter szélességet és 300 milliméter magasságot. Kötelező ellátni LED világítással. A mi autónk vázszerkezetét és a DC motort egy modellautóból szereltük ki. A karosszériát házilag gyártottuk. Anyaga műszaki és etikett papír, melyet hajtogatással alakítottunk ki. Az autóban sok elektronika található, egy PIC16F877-es fejlesztőpanel, egy motorvezérlő, egy infravezérlő és egy optikai leválasztó. A kész karosszérián elhelyeztünk egy LED-es világítást. A kocsi méretei: 490 mm hosszú, 210 mm széles, 160 mm magas, és végsebessége kb. 3 m/s.

A bronzérmesek az autóra egyedileg tervezett felnit szereltek   (Fotó: Széchenyi Szakközépiskola)

A Vazs-Betony csapat indulása kicsit kalandosabban kezdődött: - Az osztályfőnökünk, Sziksz Csilla hívta fel a figyelmünket a versenyre. Kiderült, aznap éjfélig lehetett jelentkezni. Összeírtunk egy gyártási tervet, amit le kellett fordítani németre. Majd amikor elfogadták jelentkezésünket, újra összeültünk. Az eredeti tervhez képest sokat változtattunk az időhiány miatt. A kaszni egy Audi R8-as autó 1:10-es mása, melyet bliszter eljárással készíttettünk és saját igényeink szerint színre fújtunk. Végül egy saját tervezésű könnyűfém felnivel tettük egyedivé. Az irányítást két optikai szenzor végezte. Az autó indítását egy mágnes segítette .

A győri oktatóközpontba a 14 legértékesebbnek tartott pályamű gyakorlati bemutatására adtak lehetőséget a diákságnak. A 6 tagú szakmai zsűri rengeteg szempont alapján értékelt így az autó kinézete, sebessége, technikai kivitelezése, a modellt bemutató prezentáció előadásmódja, és a csapatmunka alapján. Az a kocsi nyerhetett, amelyik a legrövidebb idő alatt teljesítette a 15 méter hosszú ,S alakú pályát. A kétfutamos verseny első fordulójában a Fehérvár-1 járgánya rögtön az élre került, a Vazs-Betonyé az 5. legjobb időt futotta. A délutáni erőpróba előtt a versenyautók tesztelésére, a szerelésre is volt mód, így a Széchenyisek mindkét csapata dobogós lett.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!